Az idei év egy rendkívüli időszak volt a Formula-1-ben is, és elsősorban nem pozitív értelemben. Ahogy a közmondás kérdi, van egy (ezúttal) öt jó és öt rossz hírem, melyikkel kezdjem? Mi megmaradunk a népi hagyományoknál, és elsőként 2020 legnagyobb veszteseivel nyitjuk a sort!
1.A sportág maga
Az első és legnagyobb pofont vitathatatlanul maga a sorozat kapta: A járványhisztéria kezdetén a Melbourne-ben tapasztalt parádé, ezt követően a számtalan halasztott-lemondott verseny, majd végül a bizonytalan ideig elhúzódó szezonkezdet is felért egy gyomrossal. De sajnos nem csupán ezek a pillanatok bomlasztották idén a száguldó cirkuszt. 2020-ban megjelent a küszöbön a politika, majd tokostól rontott be a házba. BLM mozgalom, teátrális térdelgetés, szivárványos autók és szlogenek… Nem tisztünk pálcát törni, hogy mindez mennyire volt pozitív hatással a kampány zászlajára tűzöttek jogaira, de a sportág megítélésén egész biztosan nem javított!
2.Sebastian Vettel
A német 2019 nehézségei után bizonyosan jobb következő esztendőben reménykedett, csakhogy ezúttal nem Charles Leclerc, hanem a Scuderia Ferrari kényszerítette térdre őt. Még a szezon elindulása előtt kiadták az útját a négyszeres világbajnoknak, egészen dicstelenül, telefonon – helyére pedig Carlos Sainzot jelentették be. Ezután Vettelnek egy jó pár versenyt kellett végigszenvednie igazi támogatás nélkül, hiszen a csapat a csonka szezonra való tekintettel korábban kezdte a fejlesztéseket 2021-re. Már csak hab a tortán, hogy ezt az időszakot minden idők legrosszabb Ferrarijával bukdácsolta át…
3.George Russell és a Mercedes istálló
A Russell sztorit talán senkinek sem kell bemutatni, ahogy a fiatal brit által kavart hullámokat sem. Az eddig vizsgált aspektusok mellett azonban van itt egy újabb is: Ha a Szahíri Nagydíj máshogy alakul, és Russell első próbálkozásra futamot nyer, a Mercedes valószínűleg alaposan elgondolkodott volna Valtteri Bottas cseréjén. (Hacsak nem ezt akarták elkerülni valamiképp a versenyen, a magukat lejárató, burleszkbe illő baki sorozatukkal…) Történt, ami történt, George barátunk visszaült a Williamsbe, és ott is lesz még legalább egy szezonon keresztül. Ez a párhuzamos sztori egy átlagos szezonban megosztott első helyet ért volna a listánkon!
4.A Red Bull Racing és Max Verstappen
2019 végén fűt, fát, madarat megígért a Honda és Red Bull Racing vezetése Verstappennek: Eddig soha nem látott sikerű konstrukció, valós harc lehetősége a Mercedes ellen, és világbajnoki esélyek. És az igazság az, hogy még csak nem is mondtak valótlant, hiszen a Vettel éra óta látott legjobb autót tették a holland segge alá, amivel abszolút második erővé léptek elő. Pechjükre a rekordvilágbajnok még a tavalyi győztes 19-re is tudott lapot húzni, így mind Verstappen, mind a bikák hoppon maradtak…
5.Pierre Gasly
A tehetséges versenyző élete már eddig is maga volt a hullámvasút. Gasly visszazuhant a Torro Rossóból Alpha Taurivá avanzsált Red Bull leányvállalatba, majd rögtön neki is látott a kármentésnek. Futamgyőzelem, a helyére beültetett Alexander Albon rendszeres megközelítése, vagy épp felülmúlása egy gyengébb technika volánja mögött, valamint folyamatosan konstans és megbízható teljesítmény. Aki ezek után azt képzelte, hogy a jutalom egy második Red Bull Racinges lehetőség lesz, az Pierre Gaslyval együtt hatalmasat tévedett. A francia lényegében fel sem merült a gyengélkedő Albon igazi alternatívájaként, és jócskán benne van a pakliban, hogy már többet nem is fog…