Tudom, tudom, ez egy Forma-1 magazin, a bajorok pedig már régóta nem vállalnak szerepet a száguldó cirkuszban. Azonban a hét autósporttal kapcsolatos hírei után én egyre inkább reménysugárként tekintek rájuk!
Tegnap bombaként robbant a sajtóban, hogy a Mercedes lelépése után 2020 végén az Audi is kiszáll a DTM-ből (Német Túraautó Bajnokság). Így a BMW-nek a világ a Formula-1 után szakmailag legtöbbre taksált bajnokságában tulajdonképp egyetlen megmaradt gyártóként kell majd kitalálni, most hogyan tovább.
Az Audi hivatalos indoklásában a koronavírus járvány negatív gazdasági hatásait, a Formula-E projektjüket, és a karbonsemlegességre, valamint a környezettudatosságra való törekvést jelöli meg legfőbb okként. Ez utóbbinál álljunk meg egy szóra…
Jómagam is nagyon fontosnak tartom a zöld szemléletet, a bennünket körülvevő környezet óvását és tehermentesítését az élet minden területén – kivéve a motorsportokat. A szurkolókon keresztül a sajtómunkáson át egészen a pilótákig sokféle kompromisszumra hajlandó az ember fia: Előbb-utóbb minden rossz megszokható, lásd a lebutított hangélményt nyújtó V6-os turbómotorok a Forma-1-ben, Halo fejvédelmi rendszer, és többek között a Mercedes távozása a DTM-ből.

Az Audi kiugrása viszont már egy nagyon komoly dilemmát vet fel: ez egy véget nem érő tendencia, amely a szemünk láttára fogja teljesen elsöpörni a motorsportok azon formáját, amiért évtizedek óta oly sokan rajongunk?
A BMW motorsport ikonja, egy bizonyos Timo Glock egyszer azt mondta nekem: „A hang, az illat a minden. Ezért járunk a versenypályákra. K*rv@ hangos autókat akarunk hallani, és a versenybenzin szagát akarjuk beszippantani. Mi és a szurkolók is…”
Éppen ezért ebben a kérdésben a BMW jelenti számomra az alagút végi fényt: őszintén remélem, hogy Münchenben sosem fognak lemondani a hangos, „büdös”, benzinnel üzemelő őrületről.
Fotó: BMW Press