A Mercedes 2018-as autója, a W09 nem tudta folytatni azt a sorozatot amelyet az elődjei mind sikerrel vettek, amióta 2014-ben bevezették az új motorformulát.
Egy új rekord született meg a 2018-as szeonban, amire sok szurkoló már régóta áhítozott… egészen konkrétan 2014-óta. Történt ugyanis, hogy a 2014-es szezonban bevezetett 1.6 literes V6-os turbó motorok megjelenése óta most először történt az meg(!!!), hogy 3 verseny úgy zajlott le egymás után, hogy Mercedes pilóta nem állt a dobogó legfelső fokán. Erre nem volt még példa a 2013-as F1 szezon befejezése óta.

Mercedes dominancia 79/63
Csak, hogy érezzétek a csapat dominanciáját, az elmúlt négy szezonban összesen 79 futamot rendeztek – 2014-ben 19, 2015-ben 19, 2016-ban 21, 2017-ben 20 – és ez alatt a 79 futam alatt nem volt olyanra példa, hogy három egymást követő verseny lepörögjön úgy, hogy nincs Merci pilóta a dobogó legfelső fokán. Olyan is ritkán fordult elő, hogy kettő egymást követő versenyen maradtak le az ezüst nyilak pilótái a győzelemről.
Összesen 63 futamot nyert meg a csapat ebben a 4 szezonban.
Ez a rekord már a múlté… a 2018-as szezonban még nem sikerült futamot nyernie a Toto Wolff vezette német alakulatnak, és ugye már 3 futamon túl vagyunk.

Ez a vég kezdete?
Ez lenne az első jele annak, hogy a Mercedes egyeduralma a meginogni látszik?
A téli teszteken kiválóan szerepeltek, azonban élesben valahogy tompábbnak tűnnek, mind a versenyeken, mind az időmérőkön mutatott teljesítményük alapján.
Oké… tavaly is döcögősen indult a Merci szezonja, most azonban kicsit nyugtalanabbnak tűnik az egész csapat, nem jellemzi már őket az előző években mutatott nyugodtság.
A Mercedes motor az elmúlt években óriási előnyben volt az összes többi gyártóval szemben, de ez az előny is elveszni látszik idén. A Ferrari már ott lohol a Merci nyakán (lehet, hogy már egy lépéssel előttük is jár) megbízhatóság és lóerő tekintetében. Már időmérőn sincs meg a németek óriási előnye „party mód” ide vagy oda.
Tavaly az egész csapat jól reagált az év elejei szenvedésre, meglátjuk , hogy ez sikerül-e az idén is nekik vagy leomlik az a vár amit az elmúlt 4 szezonban felépítettek.
Te mit gondolsz, megtörik az évek óta tartó egyeduralom?
Hozzászólás: Sziasztok! Azt gondolom, hogy igen a Ferrari bajnok aspiráns autóval rendelkezik, hogy ez a motor erőből fakad csak vagy a Mercinél más gondok is vannak azt nem tudjuk. Egy viszont szerintem fontos és nem elhanyagolható. Mindenki látja, hogy a Ferka egy autóra egy versenyzőre építi a szezont és ez Vettel. Holott, azt gondolom, hogy ilyen motivált és győzni akaró Kimit rég láttunk. Az én véleményem az, hogy ha továbbra is a Ferka koncepciója ez lesz nem nyernek bajnokságot. Ugyanis, ha a másik két élcsapat engedi versenyezni a pilótáit, / lásd.: Merci, Red / , akkor a Ferka Vettellel kevés lesz…Én azt gondolom, hogy igen is komolyan kéne venni az Öreget, Kimit, aki nagy lelkesedéssel versenyzik…és látjuk, hogy tudja ugyan azt a szintet, sőt, ha hagynák még jobbat is, mint a csapat társa. Kérdés, hogy meddig?? Beáldozza őt a csapat a Vettelt előtérbe helyező taktikákkal a boxban, majd Vettel most a rajtnál bezárja a kapu előtte, nehogy lerajtolja, ezért Kimi veszít sok pozíciót. Majd kint hagyják, hogy Vettelnek feltartsa Bottast, 7 körön keresztül?? Azt gondolom szánalom amit a Ferka ezzel az autóval beáldoz Vettelért. Megnéztem volna ezt a futamot úgy, hogy Vettel a jobban rajtoló Kimit elengedi…úgy is megcserélték volna őket, mert Kimi nem nyerhet… Mi lett volna egy Ferka 1-2 vel…a futamon elöl ?? Ja, és ne felejtsük el azt, hogy van egy harmadik erő is, és nem is kicsi a Red, aki meg a két pilótájával, a verseny politikájával még igen is veszélyes lehet. Pláne, ha bekövetkezik az, amit a Renault a motor fejlesztéséről ígér, hogy többet fejlődik, mint a lemaradásuk…30 le prognosztizálnak…gondolat ébresztő…két ilyen pilótával a Red….vagy nem?? Forca Ferka, forca Kimi.
Hadas Krisztián.