Lewis Hamilton nem éppen elegáns megnyilatkozására (nem hallgatott rá a mérnöki csapat az autó tervezése során) a Mercedes egy hasonlóan „érdekes” reakcióval felelt.
Mike Elliott technikai igazgató nyakába „kötelet akasztottak”, ha a záros határidőn belül nem tud fejlődést elérni az idei autónál, akkor pedig ki is billentik alóla azt a bizonyos sámlit. Elliott már azzal nyomás alá került, hogy a Mercedes állítólag visszatenné a csapat közvetlen közelébe James Allisont. Ám egy olasz lap a forrásaira hivatkozva már tényként közölte, hogy Elliott a Bahreini Nagydíj leintése után ultimátumot kapott, ami tulajdonképpen egyenlő a biztos kirúgással. Nem egyszerű a helyzete, hiszen állítólag nagyon rövid időt kapott a 2023-as autó működőképessé tételére, ha mindez nem megy, akkor a szakember repül…
Nos, mindenki láthatja, hogy a Mercedes koncepciója tulajdonképpen vakvágány, hiszen az elmúlt hétvégén az Aston Martin és a Scuderia Ferrari is lazán átlépte őket. Akik most az ultimátumot osztogatják, azok nem tudtak arról, hogy a tavalyi évben már kudarcot vallott technikai „vívmány” updatelt formája sem ígér sok jót? Nehéz ezt elképzelni, ahogy a dolgok intézési módja is szokatlan egy Mercedes szintű istállótól: tegnap még azt mondta Hamilton, hogy „csapatként estünk bele ebbe a gödörbe, csapatként fogunk belőle kimászni”, de a csapatfőnök Toto Wolff is sietett leszögezni, hogy itt nem fognak fejek hullani, hiszen „ők nem a Ferrari”. Ja… Szép szavak, csak sajna alaposan kiüresítve, de hát nem ritka dolog ez a Forma-1-ben.
Fotó: Getty Images