Vasárnap délután elrajtolt a 2018-as év első Európai futama. Barcelona minden szezonban egy új kezdet a csapatoknak, és egyben több fontos kérdésre is választ kaptunk. Az egyik ilyen az itt először bevetett fejlesztések sikere volt, a másik pedig az, hogy képes lesz-e visszavágni a Ferrari a Mercedesnek.
Már a rajtnál sok minden eldőlt: Hamilton megőrizte az elsőséget, Vettel pedig keményen átlépte Bottast. A mezőny csupán alig két kanyart élt túl baleset nélkül: Romain Grosjean állt keresztbe a pálya közepén, és rögvest le is amortizált két autót. A horrorisztikus pillanatok során Pierre Gasly és Nico Hülkenberg, na meg természetesen maga Grosjean is kiírta magát a további küzdelemből, jöhetett a safety car.
Az újraindítás után csak Alonso tudott egy helyet előrelépni, de a spanyol még így sokkal hátrébb autózott az eredeti rajthelyénél. A kerékcserék Vettellel kezdődtek, aki a lágy szettjeit közepesre váltotta, őt követte Bottas, aki a lassabb boxutcai munka miatt csak a Ferraris mögé tudott visszaérni.
Lewis Hamilton is megejtette a kötelező kiállást, (és kisvártatva vissza is állt az élre) míg a Red Bull igyekezett mindkét pilótáját a lehető legtovább kint tartani, így egy ideig Verstappen is vezette a mezőnyt. Kimi Raikkönen ugyanakkor egy műszaki hiba miatt a boxba hajtott, és ott véget is ért a versenye. Ekkor még úgy tűnt, hogy az azerihez hasonló, rettentően eseménydús futamra van kilátás, ezek után azonban leült a történés.

A viszonylagos csendet Esteban Ocon leállása, és annak hozadéka, a virtuális safety car törte meg. A francia műszaki hiba miatt búcsúzni kényszerült, miközben a fázist kihasználni igyekvő Ferrari ezen a ponton dobta el a versenyét: Vettel új közepes keverékű abroncsokat rakatott fel, de a csere lassúnak bizonyult, és a várt eredményt sem hozta meg, így mind Bottas, mind pedig Verstappen a német elé került.
A futam nagyobb része alatt lógott az eső lába, ez hozhatott volna még fordulatot és helycseréket az élmezőnyben. Mivel az égi áldás elmaradt, így a verseny további részében már nem fenyegette veszély a Mercedes kettős sikerét, sőt Max Verstappen is képes volt a sérült autójával odaérni a dobogóra.

Vettel elhibázott taktikájának köszönhetően csak a negyedik helyen intették le. A nap negatív és pozitív meglepetését egyaránt a Haas okozta, hiszen míg Grosjean galibát okozott, addig Magnussen stabil hatodik helyen juttatta célba az autóját.
1 | 1:35:29.972 | 25 | |
2 | +20.593s | 18 | |
3 | +26.873s | 15 | |
4 | +27.584s | 12 | |
5 | +50.058s | 10 | |
6 | +1 lap | 8 | |
7 | +1 lap | 6 | |
8 | +1 lap | 4 | |
9 | +2 laps | 2 | |
10 | +2 laps | 1 | |
11 | +2 laps | 0 | |
12 | +2 laps | 0 | |
13 | +2 laps | 0 | |
14 | +3 laps | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
A barcelonai hétvége ezzel még nem ért véget, hiszen a csapatok Monaco előtt kollektív teszttel folytatják a programot.
[sociallocker]Köszönjük, hogy segítesz abban, hogy megismerjenek minket a magyar Forma 1 rajongók! Ígértem Neked egy kupon kódot, de kettőt is kapsz és eldöntheted, hogy melyiket használod fel.
500 forintos kupon: BLOG500 vagy 5%-os kupon: BLOG5
És ezek a kuponok azért jók, mert AKCIÓS termékekre is használhatók ???? Kattints ide ha szeretnéd felhasználni!
Írta: Tóth Krisztián Márk