Mercedes AMG Petronas – „ezüstnyilak” a Forma1-ben


Tudtad, hogy a Mercedes már a 30-as években is részt vett versenyeken?
Vagy, hogy mióta vesz részt a Formula-1-es világbajnokságban?
Ezekre itt mind választ kaphatsz! Olvass tovább!

Mercedes a Forma1-ben

A Mercedes-Benz már az 1930-as években is részt vett Grand Prix versenyeken, amikor az ezüstnyilak a rivális Auto Unionokkanal versenyeztek. Ezüst színük a legenda szerint onnan származik, hogy a súlyuk csökkentésére lekaparták a festéket az autókról.

1937-es Mercedes Benz versenyautó bevetés közben
1937-es Mercedes Benz versenyautó bevetés közben

1954-ben kezdődött pályafutásuk a Formula-1-ben, Alfred Neubauer vezetésével. A francia nagydíjon futották első versenyüket, ahol az argentin Juan Manuel Fangio megszerezte az első helyet, a német Karl Kling lett a második és az ugyancsak német Hermann Lang megfutotta a leggyorsabb kört, ezzel bebiztosítva a sikereket a Mercedesnek.

Fangio az 1954-es Mercedes volánja mögött
Fangio az 1954-es Mercedes volánja mögött

Fangio megnyerte a bajnokságot, majd 1955-ben ismét nyertek, ekkor már Stirling Moss is náluk versenyzett. A 9 versenyből hatot ők nyertek meg, Fangio ismét világbajnok lett. Az 1955-ös Le Mans-i 24 órás versenyen Pierre Levegh Mercedes 300 SLR sportautójával a közönségbe repült, ami saját maga és 84 néző halálát okozta. Ez nagyban hozzájárult a német márka 1955-ös visszavonulásához.

A csapat átalakulása

A csapat a ’60-as évek végén még Tyrrell Racing néven futott. A csapat 1971-ben egyéni és konstruktőri világbajnoki címet ünnepelhetett Jackie Stewart révén, ami a csapat első és egyetlen bajnoki címe volt. A Tyrrellből 1998 végén Jacques Villeneuve és menedzsere, Craig Pollock megalapította a British American Racinget, (BAR-t). A csapat legjobb éve 2004 volt, amikor a konstruktőri bajnokság második helyén végeztek. A BAR egyetlen futamgyőzelmet sem szerzett ennek ellenére.

2005-ben az akkori motorszállítójuk, a Honda felvásárolta a BAR összes részvényét és 2006-ban már gyári csapatként indult. A Hungaroringen Jenson Button és a csapat megszerezte első futamgyőzelmét, az év végén a bajnokság 4. helyén zártak. Ezt követően 2 évig sereghajtóként szerepeltek, majd a 2008 telén a Honda elhagyta a királykategóriát. Ezt követően az akkori csapatfőnök, a Ferrari egykori sikerkovácsa, Ross Brawn jelképes összegért megvette a csapatot és Brawn GP néven indította el 2009-ben.

Jenson Button és Rubens Barichello a Brawn GP volánjánál 2009-ben
Jenson Button és Rubens Barichello a Brawn GP volánjánál 2009-ben

Brawn GP-ből, Mercedes AMG Petronas F1 Team

2009. november 16-án vált ismertté, hogy a Daimler 45,1%-ot, az Aabar 30%-ot (a Daimler részvényese) vásárol a Brawn GP-ből, míg a maradék 24,9%-ot megtartja Ross Brawn. Mindkét versenyző elhagyta a csapatot: Rubens Barrichello a Williamshez, a címvédő Jenson Button a McLarenhez igazolt. Helyükre két német érkezett a csapathoz. Nico Rosberg a Williamstől igazolt át, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher három év szünet után tért vissza. 2009. december 21-én jelentették be, hogy a csapat főszponzora a malajziai Petronas lesz, így a csapat hivatalos neve Mercedes GP Petronas Formula One Team lett.

Mercedes AMG MGP W01 2010 - Michael Schumacher
Mercedes AMG MGP W01 2010 – Michael Schumacher

2012-ben ismét megváltoztatta a csapat a nevét, ekkortól a hivatalos név Mercedes AMG Petronas F1 Team. 2012 végén, Michael Schumacher bejelentette visszavonulását, az akkor még egyszeres világbajnok Lewis Hamilton szerződött a helyére, rá két évre sorozatban háromszor is megnyerte az egyéni világbajnokságot, és Rosberggel a konstruktőri világbajnokságot is. A világbajnokság Nico Rosberg és Lewis Hamilton között dőlt el, kettejük vetélkedéséből év végén Hamilton került ki győztesen. 2015-ben Hamilton és a csapat is megvédte a címét. 2016-ban ismét a Mercedes nyerte mindkét világbajnoki címet, de a két pilóta közül ezúttal Rosberg kerekedett felül. Néhány nappal a bajnoki címe után Rosberg váratlanul bejelentette a visszavonulását. Helyét a Williamstől érkező Valtteri Bottas vette át.

Lewis Hamilton a Mercedessel 2017-ben
Lewis Hamilton a Mercedessel 2017-ben

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Albon: „Én voltam VERSTAPPEN eddigi legnagyobb kihívója”

Alexander Albonnak idén sem jutott túl erős technika, de amit kihozott a Williamsből, az igazán [...]

Érdekel
GIGA szerződés előtt Leclerc, BÉRFESZÜLTSÉG készülődik a Ferrarinál?

Hatalmas fizetéssel, további öt esztendőre láncolná magához a rettentően tehetséges, világbajnok alkat Charles Leclercet a [...]

Érdekel
ÍME, a tíz LEGJOBBAN FIEZETETT F1-es pilóta

A Forbes magazin idén is leközölte a TOP10 legjobban kereső Formula-1-es pilóta nevét. A legjobb [...]

Érdekel
Kubica: „ALONSO A TOP, jobb, mint Verstappen és Hamilton!!

A sokkal többre hivatott lengyel ex F1-es szerint Fernando Alonso nem csupán fajsúlyos technikában „enné [...]

Érdekel
F1 VEZÉR: Jövőre szorosabb lesz…

Idén kis túlzással már a bajnokság negyedénél lefutott volt a vb-cím sorsa, ergo nem sokat [...]

Érdekel
HAMILTON: „Nem hallgattak rám, EZÉRT tartunk itt”

Vagy Lewis Hamilton kezdett rá ismételten az ismert „megint nem hallgattak rám” nótára, vagy a [...]

1 Comment

Érdekel