Valamit tudhat az a hat (!!) Mercedes motorrészlegétől a Red Bull Racinghez átigazolt mérnök, akik megdöbbentő gyorsasággal váltottak csapatot… Legalábbis ez az ember első gondolata az alábbi hír hallatán.
Folytatódott a Red Bull munkaerő elszivattyúzó projektje, amelynek főként a Mercedes issza meg a levét. Az energiaitalos istálló minden erejét beveti a fekete uralom megtöréséért, a Honda erőforrásának megfelelő üzemeltetéséért, plusz az új, 2025-től induló motorrészleg humán alapjainak lefektetéséért. Elsőként Ben Hodgkinsont szipkázták el a németektől, a Mercedes vezető gépészmérnökét immáron a Red Bull Racing technikai vezetőjeként alkalmazzák, akinek feladata elsősorban a Hondától átvett erőforrás üzemeltetése. Ma őt követte újabb öt Mercedes szakember…
Steve Blewett tegnap még a gyártásért felelt Brixworthban, ma már a Red Bullnál teljesít szolgálatot, és a motorgyártás igazgatójaként folytatja működését. Omid Mostaghim az elektronikai team vezéreként tevékenykedett, a Red Bullnál az erőforráshoz köthető elektromos megoldások és az ERS részleg lesz a feladata. Anton Mayo a Mercedesnél a mérnöki gárdát irányította, az osztrákoknál a belsőégésű motor tervezésében fog segédkezni. Pip Clode az erőforrás koncepciót vezette Hamiltonéknál, a Red Bullnál új feladat vár rá, ő lesz az ERS tervezés első embere. Steve Brodie egy igazi gyakorlati ember, aki a rajtrácsos ellenőrzéseket menedzselte, most viszont már a Red Bull motorműveleti osztályán folytatja a tevékenységét.
Nos, térjünk vissza a címhez, és gondolkodjunk: Miért történik ez?
Fotó: Mercedes AMG Petronas F1 Team