Pilóta fronton minden bizonnyal, technikailag viszont már annál nagyobb bravúr volna ez a bikáktól. Ennyivel akár le is lehetne rendezni a címben feltett kérdést, csakhogy ez nem ilyen egyszerű.
Sokfrontos küzdelmet folytat a német rekorder istálló ellen a Red Bull Racing, és ennek csak az egyik (de a legjelentősebb) ága a technológia. Tavaly szezonkezdet előtt még csak egy optimista tervnek tűnt, hogy valamikor az energiaitalosok legyenek majd Lewis Hamiltonék elsőszámú kihívói. Aztán ahogy mentünk előre az időben, úgy a vágyból egyre inkább realitás lett, és az esztendő végére már egyértelműen Max Verstappenék jelentették a második erőt.

Ezekkel az előjelekkel vágtak neki 2020-nak Milton Keynes-ben, a cél pedig nem titkoltan a további fejlődés volt. A szezon előtti teszteket megelőzően rengeteg olyan nyilatkozat látott napvilágot, amely arról szólt, hogy a 2020-as Red Bull autó már nem csupán második erő lesz, hanem valódi VB aspiráns. Hogy ez nem így történt, azért nem csupán a koronavírus járvány (vagy nevezzük bárminek…) okolható. Hiába az alapvetően jó konstrukció és a robbanásszerű motorikus fejlődés a Hondától, és hiába a mezőny talán legerősebb pilótája.
Nagyon úgy fest, idén nem közelebb, hanem még messzebb került a céljaitól Christian Horner csapata. A legnehezebb az egészben, hogy ők nem rontottak el semmit. Egészen egyszerűen csak nem számoltak a Mercedes teljes hibrid érát felölelő (feneketlen) merítési lehetőségeivel, és az abból származó (mindenkit) sokkoló innovációval, azzal, hogy Brackley-ben megint sikerült 19-re lapot húzni.
Így paradox módon most egy erősebb technikával vannak jobban lemaradva, mint 2019-ben. Hogy milyen lesz a 2021-es Red Bull versenyautó? Sajna jósgömbünk nincs, de a befagyasztott lényegi fejlesztéseknek köszönhetően aligha fogják tudni erőből megfogni a fekete nyilakat.

Ez az írás azonban nem a Red Bull Racing reménytelenségét hivatott taglalni, sőt: egészen biztosak vagyunk benne, hogy a még nem létező, ám nagyon is jövőbe mutató RB18 (feltehetőleg így hívják majd) minden eddiginél kellemetlenebb ellenfele lesz a szintén megújuló Mercedesnek. Addig a valódi harc érdekében muszáj lesz majd berántani valahonnan egy Alexander Albonnál jóval erősebben muzsikáló másodhegedűst…
Fotó: Formula One