Már megint csak azt tudjuk mondani (és írni), hogy nem zörög a haraszt. Noha a fél világot lesokkolta a bejelentés, hogy a Honda 2021 végén elhagyja a Formula-1-et, az eset abszolút nem a „semmiből” jött.
A japánok ma Tokióban tartottak sajtótájékoztatót, ahol bejelentették az egyhangú és megmásíthatatlan döntésüket. Elmondták, hogy az F1-es projekt során rengeteg megfizethetetlen tapasztalatot gyűjtöttek, és végső soron sikerült versenyképessé válniuk, de a gazdasági változások miatt új vizekre eveznek. Az esemény várható volt, hiszen a Honda több alkalommal is figyelmeztetett: bizonyos dolgokat máshogy látnak, mint a Formula-1. És amikor a Concorde szerződés aláírásával végre eltűnni látszottak ezek a hangok, akkor robbant a bomba…
„A Red Bull és az Alpha Tauri erős támogatásának hála a Honda elérte a célját, számos dobogós helyezést szerzett, és győzelmeket aratott, összesen ötször ünnepelhettünk együtt. Eközben a világ autóipara óriási átalakuláson megy keresztül, ezért úgy döntöttünk, hogy minden erőnkkel egy új célra fogunk fókuszálni, ami nem más, mint a karbonsemlegesség megvalósítása, bezárólag 2050-ig.
Ennek érdekében átcsoportosításokat kellett véghezvinnünk a vállalaton belül, hogy a jövő erőforrásának és technológiájának kutatásához és fejlesztéséhez elegendő forrással rendelkezzünk. A jövőben üzemanyagcellás, és akkumulátoros, karbonsemleges termékeket akarunk gyártani. Az ehhez szükséges részlegünk már el is indítottuk, és a munkánk során fel fogjuk használni az F1-es ismereteinket.” – mondták el.
A japán gyártó azt is hozzátette, hogy szeretnének a sorozattól szépen búcsúzni (konkrétan világbajnoki címről beszéltek), így a következő időszakot nagyon meghúzzák. Nem tudni, ez mennyire vigasztalja a két partnerüket, bár vélhetőleg már jó ideje teljesen tisztában voltak a Honda szándékaival, így ennek megfelelően már egy lépéssel előtte járnak annak, amit nyilvánosan kommunikálnak.
A Red Bull Racing és az Alpha Tauri ettől még csöbörből vödörbe eshet, ugyanis nem nagyon lesz más lehetőségük, mint visszaváltani a korábbi években használt Renault erőforrásra (a franciák jövőre csak az Alpine-nak szállítanak motorokat, így vélhetően nem zárkóznának el az újrakezdés elől). Ettől azonban még mindkét istálló szerepvállalása biztos és folyamatos marad. Már ennek is örülni kell…
Fotó: Getty Images