Az elmúlt napokban a közmédia Forma-1-es közvetítésének egyik műsorvezetőjét a saját közösségi platformján gyilkolták a kommentelők, csak mert „le merte írni”, miért is gondolja rossz választásnak a spanyolt…
Pedig a sportújságírás nagyon is erről szól: olykor nem kötünk kompromisszumot, hiszen a józan ész néha szembemegy a bevett mainstream véleményekkel. Mi is pontosan ezt tesszük.
Fernando Alonso egy kétszeres világbajnok és egy kivételes képességű versenyző, aki jelen állapotában is simán a Formula-1 top3 versenyzője között van. Aki ezt tagadja, annak nyilvánvalóan elmentek otthonról. Viszont a tényt, hogy ő mennyire lesz/nem lesz a Renault hasznára, nagyon is épeszű és izgalmas dolog boncolgatni.
A FansBRANDS meglátása ezen a ponton eltér Újvári Mátéétól: mi úgy gondoljuk, hosszútávon Alonso nagyon is hasznára válik majd a francia istállónak – de ez is CSAK egy VÉLEMÉNY.
Sokkal fontosabb a (TISZTELETTEL lefolytatott) diskurzus, és az érvek, amelyek éppen a spanyol pilóta mellett, vagy akár ellene szólnak, és amelyek függetlenek annak a tévésnek vagy újságírónak a személyétől, aki papírra vetette őket.

Szerintünk Fernando Alonso a lehető legjobb megoldás, mert…
Ő egy egyszeri és megismételhetetlen korszakos zseni: a Forma-1 és a szakágváltás bajnoka, aki nem riad meg semmitől. Legyen szó az Indy 500 kiismerhetetlen ovál pokláról, a Dakar Rallyról – vagy bármiről, aminek négy kereke van – a spanyol azonnal képes kiismerni a határokat, és „elmenni a falig”…
Óriási segítséget jelenthet a tapasztalata, és az a tisztelet, ami a klasszisa és az eredményei miatt övezi őt. Ha jól osztja be ezeket a képességeket, és építi, támogatja a csapatát a fejlesztésekben, a Renault találhat valami olyasféle pluszt, amivel könnyen előfordulhat, hogy visszakapaszkodik a legnagyobbak közé, és újra VB címekért harcolhat.
A legjobb mentor a tehetséges Esteban Ocon mellett. Emlékezzünk csak vissza arra, hogyan pusztította el a mélyvízbe dobott Stoffel Vandoorne-t. Ha a gárda fejlődik, és Ocon képes lesz Alonsóval és a helyzettel lépést tartani, azzal megalapozhatja a pályafutását, és egy napon Alonso örökségét továbbgondolva akár ő is világbajnok lehet majd. Ellenkező esetben Vandoorne-hoz hasonlóképpen megy a levesbe, és lehet, hogy nem is lesz érte annyira kár.

Természetesen a dolog megfordítható, és létezik egy másik vetülete is. Fernando nem feltétlenül a legjobb opció, hiszen…
Rettentően megosztó személyiség, aki egy-egy rosszabb napján magától értetődő módon képes mindazt felégetni maga mögött, amit előtte hosszas munkával megteremtett. Ha valami nem tetszik neki, nem riad vissza a konfliktusoktól sem: egy teljes világ által hallott, és mémesedett rádióüzenet, sajátjainak megalázó kiosztása a szaksajtóban, üzengetés és pikírt posztok a közösségi médiában – csak néhány dolog azok közül, amire nem árt a Renaultnak is felkészülnie…
A felsoroltak mellett a csapattársakkal történő belharcra is hajlamos a spanyol. Emlékezzünk csak vissza a Lewis Hamilton mellett töltött szezonjára. Azóta már sok víz lefojt a Dunán, de van, ami sosem változik: Esteban Oconban ismét egy éhes új fiút kap meg maga mellé Alonso, Oconról pedig jól tudjuk, hogy nem adja könnyen magát. Anno a Force Indiánál Sergio Perezzel rendszeresen egymással vívtak parázs csatákat, és Alonso sem az a fajta versenyző, aki elveszi…

Szembemegy a liga állásával, és – elméleti síkon – kicsit meg is akasztja azt. Az elmúlt esztendőkben elindult egy nagyon örvendetes fiatalodás, melynek hatására egy sokkal intenzívebb, izgalmasabb, pezsgőbb hely és sportág lett a Forma-1. Mivel az élcsapatoknál ritkán szabadulnak fel ülések, így a Renault autója igencsak vonzó opció lehetett volna egy tehetséges, F2-ből érkező ifjoncnak.
Szerethettek vagy utálhattok bennünket az okfejtésünkért, de egy kérésünk hadd legyen: a VÉLEMÉNYÜNKKEL vitatkozzatok, ne a személyünkkel.