Álomszerűen indult a közös munka, mindenki szuperlatívuszokban beszélt az új csapatfőnökről, ő hasonlóképpen a kollégáiról. Aztán eljött az első verseny, és beindult a lavina…
Charles Leclerc műszaki hiba miatt feladni kényszerült a versenyét, Carlos Sainzot erőből lenyomta Fernando Alonso az Aston Martinnal. Vasseur a gyárba helyezte Inaki Ruedát, előléptette Ravin Jaint, majd napokon belül robbant az első bomba: távozott David Sanchez. Ez jóllehet, nem az utolsó olyan személyi változás lesz, ami felett Frederic Vasseurnak nincs hatalma. Több Maranellóban dolgozó öreg motoros a távozás gondolatát fontolgatja, leginkább a Mattia Binottót legjobban tisztelő technikai részlegnél érezhető elégedetlenség és mozgolódás. A pletykák legfőképpen Enrico Cardile technikai igazgatóról szólnak, de felmerült már Laurent Mekies neve, és távozásának lehetősége is. Mekies azt sérelmezi, hogy Vasseur nem engedte el őt, pedig a szakember nagy vágya volt az F1 vezetőségében dolgozó Stefano Domenicali csapatához csatlakozni. Arról is szól a fáma, hogy Vasseur Toto Wolff társaságában utazott a szezonnyitóra, ez pedig már állítólag Benedetto Vigna ügyvezető gyomrát is megfeküdte… Az pedig már tényleg csak hab azon a bizonyos tortán, hogy Charles Leclerc a tragikus bahreini hétvége után audenciát kért John Elkanntól, és biztosítékokat arra, hogy lesz esélye világbajnoki címért küzdeni. Itt tartunk most, Frederic Vasseur pedig már kezdi kapizsgálni, mit is jelent a sokat emlegetett nyomás a Scuderia Ferrarinál.
Fotó: Getty Images