Chase Carey a Formula-1 új többségi tulajdonosának vezetője is tiszteletét tette a hét eleji Nagy Futamon. A magasrangú látogatás után a szurkolók fantáziája rögvest meglódult, képtelen és annál valószínűbb találgatások is napvilágot láttak. A játék kedvéért beálltunk a tippelgetők sorába!
Óriási médiaérdeklődés övezte a hatodjára megrendezett Nagy Futam belvárosi showt, ahol olyan társulat gyűlt össze, ami még az autósport ínyencek számára is kuriózum. Elég csak a Red Bull szupersztárját, Max Verstappent, az élő legenda Gerhard Bergert, vagy René Rast DTM bajnokot említeni – Timo Glockról már nem is beszélve. Ám valaki még az ő ismertségüknél is központibb szerepet tölt be mostanság az autósportvilágban, ő pedig nem más, mint a sportág új ura, Chase Carey.
Az már első találkozásra is lejön, hogy a bajszos amerikai nem egy Ecclestone. Laza, cseppet sem elérhetetlen és megközelíthetetlen, épp ellenkezőleg: bárkivel szóba elegyedik, és a rajongókkal készített közös fotók sem jelentenek terhet számára. Az esemény hivatalos sajtótájékoztatóján találkoztunk vele, ekkor ütött szöget a mi fejünkbe is a gondolat, vajon mi lehet a látogatásának valódi oka? A szurkolói véleményekre is adva sorra vettük az eshetőségeket:
1.A sportág és a Nagy Futam népszerűsítése, tapasztalatcsere a szervezőkkel:
Nagy hagyománya van már Budapesten az autósportos utcai show-nak. A szervezők komoly rutinnal rendelkeznek, és versenyzők között is hatalmas népszerűségnek örvend ez az esemény. A jó hír pedig messzire terjedt, esetünkben egészen az Egyesült Államokig, Chase Carey pedig jó üzletemberként minden lehetőséget megragad, hogy népszerűsítse az általa vezetett topligát. Miért lenne ez máshogy a Nagy Futam esetében?
2.Egy, a londonihoz hasonló gigantikus F-1-es utcai show előkészítése:
Természetesen nem lenne ellene semmi kifogásunk, de ha még egyszer nyélbe is ütnék a dolgot, az semmiképp sem a következő években történne. A miértekre egészen egyszerű a válasz: a Nagy Futam a maga bejáratott sokszínűségével egy külön brandet képez, amelyben még jócskán rejlik potenciál. Épp ezért valószínű, hogy a rendezők ezen a kitaposott ösvényen haladnak majd tovább. Persze SOHA ne mond, hogy soha…
3.Terepszemle, tárgyalás egy esetleges magyarországi utcai versenyről:
Ez az ötlet a legelvakultabb szurkolói megnyilvánulások egyike. Bármennyire is szeretnénk, és szép volna, kis hazánk még nem rendelkezik akkora sport lobby-val, fővárosunk pedig olyan logisztikai képességekkel, hogy egy ilyen ötletet „odafent” komolyan vegyenek. Ráadásul a magyar nagydíjnak aláírt szerződése van, az egyik legbiztosabb pont a Forma-1 versenynaptárában, így ebből kifolyólag sem valósulhatna meg ez az elképzelés. Egy évben két magyar nagydíjat (sajnos) nem tudunk rendezni, ennél még az olimpia is életszerűbb…
Mi magunk úgy véljük, hogy az egyes pontban leírtakban van az igazság. A száguldó cirkusz új ura rendben tartja a házat maga körül, így szíves-örömest tett eleget a diplomáciai meghívásnak. Ugyanakkor – ha igazán fel akarja pörgetni a businesst – javasoljuk neki, vegye komolyan Timo Glock természetesen csak viccnek szánt ötletét: a német szerint ugyanazokon a hétvégéken kellene tartani a Forma-1 és a DTM futamait, ahol a pilóták időnként vasat cserélnének. Izgalmasan hangzik, nemde?
Írta: Tóth Krisztián Márk