FansBRANDS VIP Tagság
Forma 1 VIP Tagság
Forma 1 futamértesítő

Forma-1 – Öt érdekesség, amit biztosan nem tudtál!

A Formula-1 a világ egyik legismertebb sportágaként tulajdonképpen nyitott könyv mindannyiunk előtt. Minden nap rengeteg hír és információ lát napvilágot, mégis vannak, voltak és lesznek olyan különlegességek, amelyeken még a száguldó cirkusz szenvedélyes követői is meglepődnek!

Ezekből szedtük össze nektek az általunk legjobbnak tartott, versenyzéshez köthető érdekességet, vagy sztorit. Például tudtad-e, hogy…

Mike Hawthorn pilóta valószínűleg minden idők legfurcsább világbajnoka. A brit, aki amellett, hogy rendszerint csokornyakkendőben állt rajthoz, az 1958-as szezonban csupán egyetlen futamgyőzelemmel, és egyetlen pont előnnyel szerezte meg a végső győzelmet Stirling Moss előtt.

A Forma-1 történelmének egyik legsikeresebb motorbeszállítója egy targoncagyár volt (!!). A Coventry Climax 1954 és 1965 között sikert sikerre halmozott. Furcsának tűnhet, hogy amíg a mai motor gyártók számos motorsportprogrammal és autógyártói tapasztalattal a hátuk mögött gyakran csak szenvednek, addig egy kizárólag targoncákat gyártó cég sikeres lehetett…

A gumikat nem sűrített levegővel töltik: Az abroncsokban nitrogént használnak, így azok sokkal ellenállóbbak a hőmérsékleti ingadozásokkal kapcsolatban. A levegőben lévő nedvesség vízgőzzé alakul, így jelentősen befolyásolja a guminyomást.

Talán még a fiatalabb korosztályban is élénken él a kép, amikor a magyar érdekeltségű Hell energiaital a Williams szponzoraként jelen volt az F1-ben. Azonban nem ők voltak az elsők! Az 1991-es Magyar Nagydíjon Mika Hakkinen Lotusát egy hatalmas Magyar Hírlap logo díszítette, de ezzel is még csak másodikak ebben a sorban, ugyanis a legelső magyar Forma-1-es szponzor az 1987-es mogyoródi futamgyőztes Nelson Piquet autóján és sisakján jelent meg először. Ők voltak a Skála…

A legtöbb áldozatot követelő F1-es pálya: Niki Lauda ismert vesszőfutása okán sokan egyből rávágják, hogy ez a Nürburgring, de nem a német pálya vezet ebben a szomorú listában. A legtöbb halálos baleset egy olyan aszfaltcsíkhoz kötődik, amely már jó ideje nem szerepel a versenynaptárban. Ez az Indianapolis Motor Speedway, amely a versenyzés h(ős)korában, 1953 és 1959 között összesen nyolc áldozatot szedett.

Írta: Tóth Krisztián Márk