Már túl vagyunk három versenyen, és a Mercedesnek még mindig nincs futamgyőzelme 2018-ban. Nem ehhez szoktak a stuttgartiak, ez ismeretlen terep számukra a hibrid érában. Vajon az Azerbajdzsáni nagydíjon sikerül ami az elmúlt három futamon nem jött össze?
Az biztos, hogy nem ez szerepelt a Mercedes év eleji forgatókönyvében… a német alakulat a legutóbbi hat versenyből csak egyet tudott megnyerni – 2017 Abu Dhabi nagydíj.
Ez nem is olyan rossz statisztika gondolnánk, ám annak fényében, hogy az egész hibrid érában összesen 14 verseny volt eddig, amit nem a Mercedes nyert így már más a leányzó fekvése. Erről részletesebben itt olvashatsz.
Meg tudják akadályozni a bakui bukást vagy a Ferrari és a Red Bull még több fájdalmat okoz nekik?

Nézzük mi történt az eddigi két nagydíjon, amit itt rendeztek Bakuban (Az elsőt még Európa Nagydíj néven). A két futam szöges ellentéte volt egymásnak, az egyik unalomba fulladt, a másik rengeteg érdekes történést hozott magával.
Az első évben az egyetlen meglepetés Sergio Perez dobogója volt a Force Indiával. De tavaly ennél lényegesen több esemény jutott az Azerbajdzsáni nagydíjra.

Ott van egyből Daniel Ricciardo győzelme… senki nem adott volna egy lyukas garast sem arra, hogy az ausztrál a 10. helyről rajtolva győzelmet fog ünnepelni egy utcai pályán.
Bizonyította ezzel, hogy a pole pozíció nem minden.
Itt szerezte karrierje első – és eddigi egyetlen – dobogós helyezését Lance Stroll, aki a 3. helyen végzett, így ő lett minden idők legfiatalabb újonc dobogósa. Bottas az utolsó métereken előzte meg a kanadait, letaszítva a dobogó második helyéről.

Ott van még az emlékezetes Vettel – Hamilton incidens, amikor is a német a Safety Car mögött belement a brit autójába, majd szándékosan meglökte oldalról.
Szóval volt bőven történés az elmúlt két évben, és idén is valószínűleg kaotikus, meglepetésekkel teli futamot láthatunk vasárnap. De ki fogja kihasználni ezt a hétvégét?
Jöhetnek a statisztikák, amik támpontot adhatnak
- Az elmúlt években a Ferrari gyenge pontja az időmérő volt. De úgy néz ki a maranelloi alakulat idénre ezt a problémát is kijavította. Az elmúlt két futamon kisajátították az első rajtsort, utoljára ez 2006-ban sikerült nekik, amikor az Amerikai- és Francia nagydíjon is első sorból indultak. Vajon sikerül nekik a harmadik is?
- Míg a Ferrari szárnyal az időmérőn, ezt nem lehet elmondani a Williams csapatáról. A legrosszabb rajthelyük itt Bakuban, az a 9. Ennél hátrábbról még nem indultak, folytatódik ez a széria? Kicsi rá az esély… 2006-óta most először esett ki mindkét autójuk a Q1-ben egymást követő versenyhétvégéken.
- Ha már a Q1 szóba került, Nico Hülkenberg utoljára a 2015-ös Spanyol nagydíjon esett ki a Q1-ben. Ez konkrétan azt jelenti, hogy 58 kvalifikációpörgött le úgy, hogy Hülkenberg túlélte a Q1-et.
- A legtöbb Q3-as fellépés pedig Kimi Räikkönen nevéhez fűződik, a Kínai futamon sorozatban 33-szor jutott be a Q3-ba.
- Räikkönen szenzációs formában van, ami az időmérőket illeti, ő az egyetlen pilóta, aki idén minden versenyen az első sorba kvalifikált.
- Ha a finn pilótának sikerülne hétvégén pole pozíciót szereznie, akkor ő lenne a második legidősebb időmérő győztes Nigel Mansell után, aki 1994-ben a Williams-szel 41 évesen szerezte meg az első rajtkockát.
Köszönjük, hogy segítesz abban, hogy megismerjenek minket a magyar Forma 1 rajongók! Ígértem Neked egy kupon kódot, de kettőt is kapsz és eldöntheted, hogy melyiket használod fel.
500 forintos kupon: BLOG500 vagy 5%-os kupon: BLOG5
És ezek a kuponok azért jók, mert AKCIÓS termékekre is használhatók 🙂 Kattints ide ha szeretnéd felhasználni!
- Ha Räikkönen még jobban teljesít, és netán-tán megnyeri a futamot, akkor pontosan 98 futam telne el a legutolsó győzelme óta – amit 2013-ban szerzett Ausztráliában. A rekordot Riccardo Patrese tartja, 1983-as dél afrikai és 1990 san marionói győzelme között 99 futam telt el.
- Kimi csapattársa Vettel jól kezdte a szezont, 2 győzelem és vezeti a pontversenyt. Ha a negyedik versenyén behúzná idei harmadik győzelmét is, akkor nagyon jó helyzetbe kerülne a statisztikák szerint. 1990-óta mindenki világbajnok lett aki az első négy futamból hármat megnyert.
- Daniel Ricciardo kínai győzelme volt a Red Bull Racing 150. dobogós helyezése. Sikerülhet az Ausztrál pilótának karrierje során először két futamot nyernie egymás után?
- Romain Grosjean nagyon jól kezdte pályafutását a Haas színeiben, de a harmadik szezonjában, amit az amerikaiak kötelékében tölt még nem szerzett pontot 3 futam alatt. Nem túl jók az előjelek a hétvégi pontszerzésre sem… legjobb helyezése Bakuban egy 13. hely.
- Fernando Alonso idén 3 futamon több pontot szerzett, mint 2017-ben összesen. Vajon folytatódik a jó szériája Bakuban is?
A pálya
A bakui pálya 2016-óta része a Forma1 versenynaptárának.
Hossza: 6,003 km
Körök száma: 51
Versenytáv: 306,049 km
Kör rekord: 1:43.441 Sebastian Vettel (2017)
Legtöbb győzelem: Nico Rosberg, Daniel Ricciardo – 1

A hétvége menetrendje:
1. szabadedzés: április 27. péntek 11:00-12:30
2. szabadedzés: április 27. péntek 15:00-16:30
3. szabadedzés: április 28. szombat 12:00-13:00
Időmérő: április 28. szombat 15:00-16:00
Futam: április 29. vasárnap 14:10
Szerinted ki nyeri az azeri nagydíjat vasárnap? Oszd meg velünk kommentben! 😉