FansBRANDS VIP Tagság
Forma 1 VIP Tagság
Forma 1 futamértesítő

Forma1 Kínai nagydíj betekintő

Még alig ébredtünk fel a múltheti verseny után, de máris elérkezett a harmadik versenyhétvége és a Kínai nagydíj, melynek helyszíne nem más, mint Sanghaj. Az első két futamon Sebastian Vettel és a Ferrari nem talált legyőzőre, valljuk be nem sokan fogadtak volna erre a tesztek lezárulta után. Vajon a Mercedes vissza tud vágni a hétvégén, esetleg Sebastian Vettel mesterhármassal indítja a 2018-as szezont? Nézzünk is néhány érdekes és hasznos információt a Kínai nagydíjról.

 

Ha a statisztikáknak hiszünk, akkor Hamilton győzelemmel fog folytatódni a szezon, ugyanis a kínai pályán 2013-óta mindig a regnáló világbajnok szerezte meg a futamgyőzelmet.
Ha ez nem lenne elég a statisztika híveinek, itt van még egy kis adalék: a hibrid érában csak a Mercedes tudott itt nyerni. Lewis Hamilton 2014-ben, 2015-ben, és 2017-ben míg Nico Rosberg 2016-ban szelte át elsőként a célvonalat. És még egy kis ráadás, a Kínai nagydíj ura egyértelműen Hamilton, rekordnak számító 5 futamgyőzelmével.

Sebastian Vettel gratulál a 2017-ben győztes Lewis Hamiltonnak a futam után
Sebastian Vettel (balra) gratulál Lewis Hamiltonnak (jobbra) a 2017-es futamot követően. (fotó: Racefans)

Ezzel szemben a Ferrari utolsó győzelmét Fernando Alonso szállította az olaszoknak még 2013-ban, azóta a Ferrari legjobb helyezése a Vettel által elért tavalyi második hely. Bár a múlthéten mutatott teljesítménnyel ezen könnyedén változtathatnak az olaszok.

A Red Bull hosszú etapos szimulációi jól néztek ki Bahreinben, de sajnos ebből a futamon nem láttunk semmit a korai kiesésüknek köszönhetően. Ha azt a formát át tudják menteni erre a hévégére, akkor akár ők is halászhatnak a zavarosban. Bár nem erre utal a mindösszesen egyetlen egy futamgyőzelmük, amit ezen a pályán szereztek, még 2009-ben.

A középmezőnyben is érdekes csaták alakulhatnak ki a Reanult, a Haas és a McLaren között, akiket akár ezen a héten is megtréfálhat a múlthéten brillírozó Toro rosso és Pierre Gasly. Vagy ez csak egy egyszeri alkalom volt a kisebbik energiaitalos alakulattól? Mi izgatottan várjuk már a hétvégét.

A 2017-es futam rajt utáni pillanatai - Lewis Hamilton fordul el elsőként az egyes kanyarban
A 2017-es futam rajt utáni pillanatai – Lewis Hamilton fordul el elsőként az egyes kanyarban (fotó: Racefans)

 Kínai nagydíj – érdekességek:

  • Az elmúlt 6 évben mindig a Mercedes indult az első rajtkockából.
  • Az itt megrendezett 14 versenyből 9-szer az a pilóta nyert, aki az első rajtkockából indult.
  • Ha Lewis Hamilton pontot szerez Kínában, akkor megdönti az egymást követő legtöbb pontszerző verseny rekordját, melyet jelenleg 27 versennyel ő, és Kimi Räikkönen birtokol.
  • Vettel múltheti győzelme a 49. volt a német világbajnoknak, ha most is nyerni tud eléri a bűvös 50-es határt. Mindösszesen 3 pilóta büszkélkedhet több mint 50 győzelemmel, hozzájuk csatlakozhat Vettel. Michael Schumacher (91), Lewis Hamilton (62), Alain Prost (51).
  • Marcus Ericsson Bahreinben a 9. helyen végzett ezzel két pontot begyűjtve. 2015 óta nem sikerült neki egymást követő két futamon pontokat szereznie.
  • Az eddigi 13 Kínai nagydíjon 5-ször fordult elő, hogy esős körülmények között zajlott a verseny. A kvalifikáció során 2015-ben, és 2016-ban is esővel kellett szembenézniük a pilótáknak.
  • A 2009-es nagydíj egyike annak a 11 versenynek, amelyet a mezőny a Safety Car mögül rajtolva kezdett meg.
  • Az elmúlt 3 versenyen rendre szükség volt a biztonsági autó behívására.

Esős időmérő edzés a 2016-os Kínai nagydíjon Kevin Magnussenel
Kevin Magnussen a 2016-os esős időmérő edzésen, még a Renault versenyzőjeként. (fotó: Racefans)

A pálya

A Kínai nagydíj 2004-óta része a Forma1 versenynaptárának.

Hossza: 5,451 km
Körök száma: 56
Versenytáv: 305,066 km
Kör rekord: 1:32.238 Michael Schumacher (2004)
Legtöbb győzelem: Lewis Hamilton – 5

 

A Kínai nagydíj helyszíne a Shanghai International Circuit (csak szerintem olyan mint egy nyuszi, aki boxolni invitál?)

 

A hétvége menetrendje:
1. szabadedzés: április 13. péntek 04:00-05:30
2. szabadedzés: április 13. péntek 08:00-09:30
3. szabadedzés: április 14. szombat 05:00-06:00
Időmérő: április 14. szombat 08:00-09:00
Futam: április 15. vasárnap 08:10

forrás: formula1.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük