FansBRANDS VIP Tagság
Forma 1 VIP Tagság
Forma 1 futamértesítő

Szokatlan Forma1 teszt festések

2015-ben a Red Bull rukkolt elő igen furcsa festéssel Jerez-ben, amivel a technikai újításait próbálta valamennyire álcázni.
De ez nem az első eset volt, hogy egy csapat érdekes festéssel érkezik meg a téli tesztekre. Nézzünk pár érdekes festést az elmúlt évekből.

McLaren visszatér a gyökerekhez, 1997

Kimi Raikkonen McLaren Mercedes MP4/21. Barcelona 2006.
Kimi Raikkonen (FIN) McLaren Mercedes MP4/21.
Formula One Testing, Barcelona, Spain, 23-27 January 2006.
DIGITAL IMAGE

Bruce McLaren eredetileg fehér és zöld színűre festette a versenyautót, de a hatvanas évek végén, hetvenes évek elején használt narancssárga szín vált a csapat védjegyévé. A csapat kétszer tért vissza ehhez a színhez a tesztelések során, 1997-ben és később 2006-ban ismét. Vajon idén újra kipróbálják?

BAR szponzor nélkül debütált, 1999

BAR 01 mindenféle szponzor nélkül az első teszten
BAR 01 mindenféle szponzor nélkül az első teszten

Jacques Villeneuve vezette a BAR csapat első autóját – a találóan elnevezett BAR 01-et – amely az első teszten 1999-ben szponzor feliratok nélkül, kék, fekete és ezüst festéssel gurult pályára. Azonban az első futamon már teljesen más szín összeállításban indult a csapat.

Williams “gyorsabb csíkok” festés, 1999

Williams a BMW-hez igazított festésében
Williams a BMW-hez igazított festésében

A Williams sokszor futott már átmeneti festéssel a teszteken, legutóbb 2014-ben, amikor a sötétkék színt használták a szezon előtt. De az 1999-ben használt csíkos festés, amely a BMW beszállása miatt került fel az autóra, kétségkívül az egyik legjobb festésük volt.

Reanult, 2002

A Renault teszt festése a 2002-es évből
A Renault teszt festése a 2002-es évből

A Renault a kék – sárga színösszeállításáról volt a legkönnyebben felismerhető a 2000-es években. De 2002-ben a téli tesztekre egy nagyon egyszerű sárga – fehér festéssel érkezett a francia csapat, a hetvenes és nyolcvanas években használták ezt a színösszeállítást előtte.

Red Bull = üdítősdoboz, 2004

A Red Bull első festése nem is lehetett más, mint a Red Bullos doboz
A Red Bull első festése nem is lehetett más, mint a Red Bullos doboz

Miután a Red Bull megvette a Jaguar Racing csapatát, nem sokat gondolkodtak az autó új festésén. Egyszerűen lemásolták az üdítős dobozt. Azonban a szezonban már túlnyomórészt kékben pompázott az autó, ezt a festést a mai napig megtartották.

Force India bordóban debütál, 2008

A Force India első festése, a 2008-as teszten
A Force India első festése, a 2008-as teszten

Vijay Mallya miután felvásárolta a Spyker istállót a 2008-as szezonban, a Force India a tesztekre fehér – bordó festésben érkezett meg. Azonban a festést nem tartották meg, a szezonnyitóra már úgy érkeztek meg, hogy az autót narancssárga és arany szín  díszítette az oldalán.

Red Bull kamuflázs, 2015

Látványos festés a Red Bull 2015-ös autóján
Látványos festés a Red Bull 2015-ös autóján

Az elmúlt években már megszokott volt, hogy egyes sportkocsi gyártók furcsa festésekkel próbálják meg eltakarni az újításokat az autóikon a konkurencia elől, a Red Bull átvette ezt a technikát. Egy igen extravagáns fekete – fehér festéssel jelentkeztek, ami rendkívül jól el tudta rejteni az autó egyes részleteit.

forrás: formula1.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük