Hivatalos versenynaptár tervezetet adott ki a Forma-1, amely a helyszínek tekintetében, és a betétszériákkal kapcsolatban is mutat furcsaságokat. Meg úgy egyébként is.
Elsőként mindjárt szembetűnik, hogy egy minden eddiginél hosszabb szezon vár majd a résztvevőkre. Másodjára jön az igazi pofon: idén számos pálya visszatért/debütált a világbajnokságban, amelyek mind a versenyzők, mind a szurkolók körében nagyon népszerűek voltak, hovatovább remek futamokat hoztak. Vietnámban kulcsrakész F1-es pálya épült, és stb. Nos, ezeket hiába is keressük a kalendáriumban… Illetve egy reménysugár mégis maradt, ugyanis egy április végi időpont még nyitott, ahová akár be is ugorhat(na) a Mugello, Imola, Portimao hármas valamelyike. Ami viszont biztos, hogy egy régi-új, és egy teljesen friss helyszínre is ellátogat a száguldó cirkusz: bemutatkozik Zandvoort döntött kanyarja, valamint egy vadonatúj pályán a szaudi Jeddah-ban éjszakai versennyel bővül a menetrend.
Utóbbiról megvan a véleményünk, ahogy a tradicionális versenypályák hanyagolásáról is, de helyette egy sokkal érdekesebb dologra hívnánk fel a figyelmeteket: a Magyar Nagydíj betétfutamai között 2021-ben hiába keresitek majd az F2-őt. Kíváncsian várjuk, mivel fogják kitölteni azt a nem kis űrt, amit a legerősebb utánpótlás sorozat mogyoródi látogatásának hiánya okoz. Reméljük, ez lesz a legkisebb problémánk, és végre ismét megtöltik az F1 fanatikusok a lelátókat, itthon és szerte a világban.
Fotó: XPB Images