FansBRANDS VIP Tagság
Forma 1 VIP Tagság
Forma 1 futamértesítő

2022 egy LEFUTOTT szezon, de lesznek még itt keserű meglepetések…

A nyári szünet mindig egy lehetőség a feltöltődésre a csapatoknak és a versenyzőknek, valamint egyfajta remény is a szurkolók szemében. Ez az összegzés, a számadás, valamint az útkeresés ideje is, amitől a fanatikusok azt várják, hogy a csapatuk kipihenten még jobban a gázra lép majd, vagy az odáig gyengébben teljesítő kedvenceknél változik majd valami.

Nos, mi itt a FansBrandsnél szeretjük széles periférián át szemlélni az eseményeket, még akkor is, ha ezzel szembegyünk bizonyos trendekkel és véleményekkel. Meglátásunk szerint a szezon második felétől már nem kell túl sok izgalmat remélni, a harc teljesen lefutott, maximum csak annyi a kérdés, hogy Max Verstappen melyik futamon lesz világbajnok. Merthogy világbajnok lesz, az szinte tuti. Persze azért szeretjük az autósportot, mert bármi megtörténhet, de a hollandot talán már csak az orosz hadsereg tudná megállítani az előretörésben, na meg abban, hogy a tavalyi egyéni címe után a konstruktőriben is győzedelmeskedjen a Red Bull Racinggel.

A mögötte zajló küzdelem viszont már koránt sem ilyen egyértelmű. Az év elején még iszonyúan küszködő Mercedes egyre jobban formába lendül, és ha a dinamizmusuk kitart, akkor jó eséllyel minden szinten át fogják lépni a saját fekáliájában fuldokló Scuderia Ferrarit. Míg a német istálló zseniálisan, minden erejét és erőforrását hadrendbe állítva tudatosan mászik kifelé a gödörből, addig az olaszok pont ugyanezt hajtják végre, csak éppen fordítva… Mindezt nagyon szomorú látni és megélni, hiszen a Ferrarinál minden adott lenne ahhoz, hogy beleszólhassanak a vb-címért folytatott versenyfutásba. Mindezt a futamról-futamra dilettáns húzásokat villogtató, pilótáit módszeresen elhallgattató és megalázó csapatvezetés ellehetetleníti. Remek pilótapáros, remek autó, pocsék vezetés – néha az az érzésünk támad, hogy valaki, vagy valakik szemet vetettek az istállóra, ám mielőtt felvásárolnák, alaposan elértéktelenítik azt. Mindennek ellenére a Scuderia harmadik helyezése biztos a konstruktőrök között, de lehetséges, hogy csak ott…

A három nagy istálló mögötti küzdelem is tulajdonképpen nyitott, de sem a McLarentől, sem az Alpinetól, de az Aston Martintól sem azt várná el az ember, amit ezek az istállók jelenleg nyújtanak. És akkor még nem is beszéltünk az Alpha Tauritól.

Amennyire lefutottnak tűnik a bajnokság végkimenetele, olyannyira tartogathat még izgalmas pillanatokat a pilótapiac alakulása. Aminek érzésünk szerint nem csupán Fernando Alonso és Oscar Piastri, de Mick Schumacher is aktív szereplője lehet. És nem feltétlenül pozitív értelemben. Mivel a Haas idei technikája az elmúlt évekhez képest igencsak veretes lett, az amerikai istállónak létfontosságú szempont lenne, hogy minél több pontot gyűjtsenek. Ebben egyelőre csak Kevin Magnussen mutatkozik ütőképes fegyvernek, míg Mick koránt sem mutat annyit, mint ahová a neve alapján helyezik őt. Ugyanebben a cipőben jár a (még) McLarenes Daniel Ricciardo is, aki viszont sokkal jobb opció bármelyik pilótát kereső csapatnál. Ebből kifolyólag könnyedén előfordulhat, hogy végül jövőre már nem találkozunk a Schumacher névvel a Forma-1-ben…

Írta: Tóth Krisztián Márk

Fotó: XPB Images

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.