Amerikai Nagydíj: Max Verstappen győzött a GIGÁSZOK CSATÁJÁBAN!

Tökéletes körülmények között, fesztiválhangulatban, komoly nézőcsúcs mellett rajtolt el az Amerikai Nagydíj, amely nagyon fontos állomása volt a Lewis Hamilton és Max Verstappen között dúló világbajnoki harcnak.

Lewis Hamilton tökéletesen kapta el a rajtot, mellette Max Verstappen tette oda magát rettenetesen agresszívan, de nem tudta befogni a britet. Verstappen a bukótérbe csúszott, és ha a szintén remekül rajtoló Sergio Perez nem adta volna át neki a helyét, nem eredhetett volna azonnal Hamilton nyomába. Eközben hátrébb is zajlottak az események, a McLarenek valósággal vadásztak a Scuderia Ferrari két autójára, és Daniel Ricciardo lévén hamar be is cserkészték Carlos Sainzot.

Közben minden körrel egy kicsit faragott a hátrányából Verstappen, és az ötödik végére már DRS távolságba is ért. Nagyon nyomta a holland, aki minden idegszálával a határon autózva egy pályaelhagyást is begyűjtött. Ezekben a percekben a közröhej szintjére süllyedt a közvetítés, hiszen az élen dúló csata helyett a szerkesztők az utolsó két pilótára fókuszáltak, méghozzá hosszú percekig…

Még a tizedik körben sem jártunk, de a két Alpine már teljesítette a kötelező kiállását, Fernando Alonso kemény keverékeket kapott, míg Esteban Ocon megfejelte ezt egy új orrkúppal is. Eléggé szétszakadt a mezőny, míg Hamilton és Verstappen továbbra is az élen fojtogatták egymást, addig a középmezőny már egy kiállásnyi távolságnál is messzebbre került. Ekkor jött el a pillanat, amikor a Red Bull Racing a két autó biztosította taktikai fegyveréhez nyúlt, és kivette a csatából Verstappent. A #33-as verda kemény keverékeket kapott, az osztrák istálló pedig az elévágásban bízott. Kisvártatva Perez is érkezett, és közepes abroncsokra váltott, majd a 14. körben jöhetett Hamilton, aki riválisához hasonlóan keményeken folytatta a versengést.

Ezekben a pillanatokban kissé leült a verseny, az egyedüli izgalmat Pierre Gasly hátsó felfüggesztésének törése, na meg Fernando Alonso és a két Alfa Romeo csörtéje okozta. Újabb tíz kör elteltével minden szem az élre szegeződött, hiszen folyamatosan csökkent a különbség a már élen álló Verstappen és Hamilton között. Ezt le is reagálta a Red Bull, hozták Verstappent a boxba, míg Hamiltont egy hosszabb etappal bízta meg a mérnöke. Ekkor a kérdés már csak az volt, hogy vajon a két kiállást teljesítő Max Verstappen taktikája, vagy a Mercedes és Lewis Hamilton túlórája lesz-e a nyerő?

A hátralévő időben Hamilton körről körre csökkentette a hátrányát, de a brit hatalmasat ment, és szinte biztosra vettük, hogy az utolsó néhány körben levadászhatja Max Verstappent. Hogy mégsem így lett, arról csak egyetlen ember tehetett: Max Verstappen. A gumihátrányban lévő Red Bull pilóta az utolsó két körre csodát húzott elő a cilinderből, és végül szimplán releváns támadási távolságon kívül tartotta a fantasztikusan autózó ellenfelét, így megnyerte az Amerikai Nagydíjat.

Ezen a napon végre minden tisztátlan húzástól mentes, valódi küzdelmet láthattunk, két igazi gigász csatáját!

Írta: Tóth Krisztián Márk

Fotó: XPB Images

Array

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Alonso: „Én leszek a pilótapiac legfontosabb szereplője!”

A szezon végén rengeteg versenyző szerződése fog lejárni, így komoly pilótakeringő várható. Ennek az eseménysornak [...]

Érdekel
2024: Ebben a versenyben már győzött is Verstappen

Ez pedig nem más, mint a fizetések rangsora. A Red Bull Racing szupersztárja masszívan körözi [...]

Érdekel
A második tesztnapot a Scuderia Ferrari húzta be

Ma délelőtt Bahreinbe beköltözött Las Vegas: Egy csatornafedél okozott kalamajkát, amelynek hatására egy időre fel [...]

Érdekel
Brutális Red Bull fölény az első tesztnap után

A nem Red Bull Racing szurkolókat igencsak hidegzuhanyként érhette az F1-es tesztnapok elős felvonása, hiszen [...]

Érdekel
Alonso: „Soha nem voltam még ilyen jó formában!”

Fernando Alonso egyszerűen nem öregszik! A tesztnapok előtt kijelentette, hogy még soha az életben nem [...]

Érdekel
ITT az új Ferrari: bemutatkozik az SF24

A vörösök visszafogott elvárásokkal, de gyönyörű autóval érkeztek meg igazán 2024-be. Maranellóban az idei célok [...]

Érdekel