A köridő ugyan csak sokadlagos szempont ezekben a napokban, mégis muszáj leírni, hogy az Alfa Romeo lágy keverékeken beférkőzött a közepeseken ismét stabilan autózó Max Verstappen és Fernando Alonso elé.
A pénteki tesztnap viszonylag folyamatosan, megszakítások nélkül zajlott, csupán három alkalommal került elő a piros zászló, kétszer az is tervezetten, mikor az FIA tesztelte a vonatkozó rendszereket. A komoly hőségben zajló gyakorláson az első időkben Kevin Magnussen állt az élre, de természetesen kisvártatva már teljesen más nevet mutatott a táblázat tetején a live timing. Egészen pontosan Carlos Sainz vitte a prímet a Ferrarival, mögötte Logan Sargeant autózott, de komoly mennyiségű munkát végzett Fernando Alonso is, aki ismét jó volt a top3-ba. Általánoságban elmondható, hogy az élcsapatok közül senki nem foglalkozott az időeredményekkel, sokkal inkább a különböző rendszerek megbízhatóságával voltak elfoglalva.
Később aztán láthattunk már egy-két időmérős szimulációt is, melynek során Zhou lágy abroncsokon megfutotta a nap körét. Közben a nagyoknál folytatódott a Red Bull dominancia, a hírek szerint Verstappenék már jóval előrébb tartanak a munkában, és már a következő heti beállításokat csiszolgatják… A Scuderia Ferrari versenyzői is bizakodók, egybehangzó beszámolók szerint a pilóták úgy gondolják, hogy az idei autó balansza jobb lett, viszont még mindig messze vannak a Red Bulltól. A Mercedes nem rejtette véka alá a véleményét, míg Lewis Hamilton a hátsó tengelyen tapasztalt kevés tapadással harcolt, addig George Russell arról nyilatkozott a médiának, hogy – bár a győzelem a céljuk – Bahreinben bizonyosan nem tudnak majd az első helyért harcolni.
Itt tartunk most, a holnapi zárónap után talán még okosabbak leszünk.