A kvalifikáción eljött az a perc, amikor már senkinek nem lehet tovább elkendőzni a valós teljesítményét, tökig kell nyomni és csavarni a technikát.
A Q1 alig indult el, az etapot máris megállították piros zászlóval, mert Charles Leclerc Ferrarijának orrkúpjáról darabok hullottak le, és törmelék került a pályára. Az első valódi körök után folytatódott a tendencia, amit a szabadedzéseken láttunk: először Max Verstappen nyitott az élen, aztán megjött Fernando Alonso, majd George Russell és Carlos Sainz is. A kisesők tekintetében szoros csata folyt, végül Logan Sargeant, Pierre Gasly, Kevin Magnussen, Oscar Piastri és Nick de Vries intett búcsút a további harcnak.
A Q2-ben az élmezőny ott folytatta, ahol az első szakaszban abbahagyta, az első körök után a két Red Bull és a két Mercedes állt a lista élén, őket követte Alonso. Végül Leclerc rántott elő a cilinderből egy komoly kört, amivel az élen zárta a Q2-őt, de figyelemre méltó volt Nico Hülkenberg is, aki a nyolcadik helyével a Q3-ba lőtte magát. Eközben hátrébb is ment a küzdelem, amelynek vesztesei Lando Norris, Yuki Tsunoda, a technikai problémákkal küszködő Alexander Albon, valamint a két Alfa Romeo lettek.
A Q3 előtt nagyon nehezen lehetett volna megtippelni az első három kilétét, az első lövések után Verstappen, Leclerc, Perez, Sainz sorminta alakult ki. Alonsót légüres térbe engedték ki, és a spanyol a negyedik helyre hozta be a rettentően határon megtáncoltatott Aston Martint. Ekkor úgy tűnt, nincs sok új a nap alatt, ráadásul a legutolsó kör megkezdésekor Verstappen önmagához képest is javított. Perez is javult, ahogy Sainz is, így végül Red Bull Racing Scuderia Ferrari első-második sor alakult ki. Az élről Max Verstappen indulhat a holnapi Bahreini Nagydíjon, Sergio Perez és Charles Leclerc elől. Hatalmas dicséret illeti Fernando Alonsót is, aki a két Mercedest megelőzve az ötödik helyről várhatja a futamot!
Fotó: Getty Images