Tulajdonképpen most már hivatalosan is a Formula-1 részévé vált a Caddilac révén a General Motors konszern, hiszen megejtették a regisztrációjukat az FIA-nál a sorozat motorgyártói közé.
Ezzel az érkezésük pontos időpontja is ismert, ez pedig a 2028-as szezonban fog megtörténni. Mivel a sportág sajnos egyre inkább amerikanizálódik, talán mondani sem kell, hogy mekkora reklámérték rejlik ebben a GM-nek. Az Andretti Caddilac partnereként már egészen korán, 2025-től közvetlen rálátásuk lehet a Forma-1-ben zajló munkára, ebben az időszakban az Alpine szállítaná a motorokat az Andrettinek. Ám a GM-nél addig sem ülnek a babérokon, olyannyira nem, hogy a cégnél elárulták, már el is indult a technológia prototípusának fejlesztése, sőt, a tesztelése is.
„Igazán lekötelez bennünket, hogy az Andretti Cadillac Forma-1-es csapata a General Motors hajtásláncát fogja használni. Komoly mérnöki tapasztalattal és motorsportos múlttal rendelkezünk, őszintén bízom abban, hogy sikeres erőforrást fejlesztésére leszünk képesek, és velük az Andretti Caddilac egy valódi gyári F1-es csapattá válik majd. Izgatott vagyok, mert a legjobbak ellen, a legmagasabb szinten, méltósággal és szenvedéllyel fogunk megküzdeni, és bízunk benne, hogy tovább tudjuk emelni a sportág ázsióját.”
A GM nem csupán versenyképes szeretne lenni a Formula-1-ben, de szeretné hozzátenni a magáét az innovatív folyamatok területén is: Legyen szó fenntartható üzemanyagokról, korszerűbb hibridekről, vagy akár egyes területek villanyosításáról, minden területen újat mutatnának.
Fotó: XPB Images