2026-ban nagy változások következnek majd a Forma-1-ben, hiszen a széria terve az, hogy 100 százalékban fenntartható üzemanyagra állnak át, 2030-ra pedig minden FIA sorozatnak követnie kell a szén-dioxid mentes versenyzést.
Talán mondani sem kell, hogy a szurkolókat nem feltétlenül lelkesíti a „mindenáron zöldségbe” hajlás gondolata, ám Christian Horner szerint ez egy óriási lehetőség lehet arra, hogy a sportág visszatérjen a gyökereihez, a mindenki által imádott és visszasírt hangos motorokhoz!
„Kevés szó esik róla, pedig a fenntartható üzemanyagok bevezetésével visszakaphatjuk a V8-as, vagy a V10-es erőforrásokat! Ez az egész azt jelenti, hogy a belső égésű motorok még nem halottak, sőt! Nagyon is van bennük még potenciál, és megtarthatjuk őket az elektromos technikák mellett is.
A fenntartható üzemanyagok és a közel zéró emisszió lehet az ide vezető út, a Forma-1 ezen vállalásával újra megjelenhetnek ezek a technológiák. Míg korábban erre semmilyen esélyt sem láttam, most nagyon bizakodó vagyok, úgy gondolom, a teljesítmény mellett nem kell lemondanunk a hanghatásról sem! Hát nem lenne gyönyörű újra ilyen autókat látni, hallani!?” – nyilatkozott lelkesen Horner.
Ti örülnétek annak, ha visszatérne a hang a Formula-1-be?
Fotó: Getty Images
nagyon jónak tartanám a kár a V8,akár a V-10 bevezetését,mert az igazi sportmotorokat régen is jól konstruált,fiomított többhengeres motorokból akították ki és vitték sikerre.Gondoljunk csak bele,mekkora szenzáció volt,amikor az AUDI megalkotta a soros öthengeres benzinmotort,amit úgy be lehetett állítani,hogy a „2DM.-es megállt alapjáratban a hengerfejen”.Véleményem szerint ez nagyban előrevinné az utóbbi időben nagyon benzinszegénnyé vált motorsportot.
Visszaemlékszem még,amikor egy hosszabb ideig garázsban állt kétütemű kiment az utcára,a szállongó kékes kipufogófüstnek „milyen jó szaga volt”Amikor Niki Lauda versenyzett,s Spilbergi pálya közelében a kihallatszó hang mellett volt érezhető. „motorverseny” szag.