Eifel Nagydíj – Lewis Hamilton győzött, Ricciardo a dobogón

Álmoskás, vontatott első húsz kör után igencsak eseménydús futamot, és sporttörténelmet láthattunk. Hamilton 91. sikerével beállította Michael Schumacher győzelmi rekordját, és Daniel Ricciardo vezetésével visszatérése óta először állhatott dobogóra a Renault.

A verseny előtt még többesélyesnek tűnt a német csörte, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton mellett Max Verstappen is releváns esélyekkel ült autóba. A várakozásokkal ellentétben az időjárástól nem kellett tartania a mezőnynek, hideg, de csapadékmentes körülmények fogadták a Nürburgringen csapatokat.

A rajtnál Hamilton volt a legszemfülesebb, nagyon úgy tűnt, hogy már az első kanyarokban maga mögé utasítja a csapattársát. Ám hiába volt résen a brit, Bottas visszatámadott, és agresszív fellépésével megtartotta rajtpozícióját. Mögöttük eleinte nem sok változást láthattunk, konzerválódni látszott a felállás, egyedül egy Romain Grosjean kezére felpattanó kavics okozott izgalmakat. Sebastian Vettel ekkor mintha új rajtjelet adott volna: a német megpördülése után felpezsdült az élet.

Bottas elfékezett egy kanyarkijáratot, és nemes egyszerűséggel Hamilton elé dobta a vezetést. Közben hátrébb is zajlott az élet, Kimi Raikkönen akadt össze George Russellel, a jubiláló finn kitette a pályáról a kollégáját, aki így kénytelen volt feladni a versenyét. A virtuális biztonsági autós fázis és a kerékcserék végeztével jött a fekete leves: Bottas alatt megdöglött a motor. A finn kiesése nem járt egyedül, Alexander Albon is búcsúzni kényszerült, ő Daniil Kvyattal ütközött.

A Scuderia Ferrari eközben keményen küzdött a darálóban, de a fő cél csak az erős pontszerzés lehetett. Ezt megint Charles Leclerc abszolválta jobban, aki két kiállással is előrébb tartott, mint négyszeres világbajnok társa. A McLarenek is kitartóan harcoltak a minél jobb helyezésért, de ez végül csak Carlos Sainznak adatott meg, ugyanis Lando Norris technikai hiba miatt kiállni kényszerült. Lényegében ez a pillanat bizonyulhatott volna a kulcsmomentumnak (nem így lett…), hiszen Norris rossz helyen parkoló autója miatt érkezett a safety car. Mindenki rohant a boxba kereket cserélni, de a helyzetet leginkább az élen álló pilóták szenvedték meg, akik igencsak küszködtek az abroncsok üzemi hőfokon tartásával/megmelegítésével.

Az újraindítás lett volna Max Verstappen nagy lehetősége, mint ahogy a Racing Pointtal remek tempót produkáló Sergio Perezé is az előrelépésre. Ez egyik esetben sem valósult meg, a várt tűzijáték végül elmaradt, és a biztonsági autó érkezése előtti sorrendhez képest sem történt komoly változás. A versenyt Lewis Hamilton nyerte Max Verstappen, és Daniel Ricciardo előtt. Sőt, Hamilton ezzel a győzelemmel tulajdonképpen csendben a 2020-as világbajnokságot is behúzta…

Írta: Tóth Krisztián Márk

Fotó: XPB Images

Array

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Imola, FP1: Ferrari előny, gyengélkedő Red Bull

Az előrejelzéseket meghazudtolva tökéletes versenyidőben, megváltoztatott bukóterekkel, számos fejlesztést felvonultató istállóval indult az Emilia Romagna [...]

Érdekel
BRÉKING: Imolába visszatértek a KAVICSÁGYAK

A Forma-1 így akarja elejét venni a sokszor már nézők számára is frusztráló pályahatár mizériának, [...]

Érdekel
Chandok: „Norris IMOLÁBAN is győzhet…”

Karun Chandok szerint a McLaren és Lando Norris Miamiban látott formája nem csupán egy fellángolás [...]

Érdekel
Alonso: „Én leszek a pilótapiac legfontosabb szereplője!”

A szezon végén rengeteg versenyző szerződése fog lejárni, így komoly pilótakeringő várható. Ennek az eseménysornak [...]

Érdekel
2024: Ebben a versenyben már győzött is Verstappen

Ez pedig nem más, mint a fizetések rangsora. A Red Bull Racing szupersztárja masszívan körözi [...]

Érdekel
A második tesztnapot a Scuderia Ferrari húzta be

Ma délelőtt Bahreinbe beköltözött Las Vegas: Egy csatornafedél okozott kalamajkát, amelynek hatására egy időre fel [...]

Érdekel