FIA elnök: VÉGE VAN a pályahatár CIRKUSZNAK….

Megunta a pályahatárok és nem konzekvens döntések miatti állandó kritikákat az FIA, és jelezte: Azokat a versenypályákat, amelyek a jövőben nem lesznek képesek biztosítani az egyértelmű és a fentebb említett viszontagságoktól mentes lebonyolítást, kilökheti a versenynaptárból.

Hogy mindezt mennyire komolyan gondolják „odafent”, azt jól jelzi, hogy maga Mohammed bin Sulayem hívta fel minderre a figyelmet:

„Nonszensz volt az, amit a Qatari Nagydíjon láttunk. Sok tekintetben hasonlót láthattunk az Osztrák Nagydíjon is, ahol 1200 kihágást kellet megvizsgálni egyetlen versenyhétvége alatt. Ez a versenybíróktól emberfeletti teljesítmény, ugyanakkor tarthatatlan a jövő szempontjából, és nem megoldás a problémáinkra. A megoldás az, hogy magán a problémás helyszínen kell javítani! Tudom, hogy egy ilyen kijelentéssel sok vita és ellenállás elé nézünk, de ha az érintettek mindezt nem teszik meg, akkor egyszerűen nem fognak versenyt rendezni. Ez ilyen egyszerű…

Nekünk a megoldásra kell törekednünk, és leginkább a versenyzők visszajelzéseire kell hallgatnunk! Sürgősen meg kell oldanunk ezt az egészet, mert a jövő évben már nem szeretnék ezzel az anomáliával találkozni. Leginkább pedig ott nem, ahol ez sorozatosan gondot okozott… Gondolkodhatunk a kerékvetők megemelésében, kavicságyakban, viszont mindennel óvatosnak kell lennünk. Milyen magas legyen, milyen mély legyen, hiszen nem akarjuk, hogy a versenyzők, vagy az autók sérüljenek. Meg kell találnunk az egyensúlyt!” – nyilatkozta Sulayem kemény hangvétellel.

Írta: Tóth Krisztián Márk

Fotó: XPB Images

Array

2 thoughts on “FIA elnök: VÉGE VAN a pályahatár CIRKUSZNAK….

  1. Laci says:

    üdv,
    pár éve a Circuit Paul Ricard-on olyan festéket használtak, amire ha a versenyzők ráhajtottak, nagyban lessította az autókat, mintha smirgrli papírra hajtottak volna… ezt a megoldást más pályák miért nem használják? Nem lenne szükség nagyobb átalakításra, maga a lassítás bűntetné a pilókát…

  2. Ákos says:

    @Laci
    Tudtommal nem lassította az autókat, de valóban komolyan darálta a gumikat.
    Az is egy megoldás, de szerintem az is megoldás volna hogy ne 2+ méter szélesek legyen a rázókövet, hanem kb. 60 cm mint a klasszikus pályákon, utána közvetlen kavicságy. Az egyaránt büntetne mindenkit, és úgy tiszteletben lennének tartva a pályahatárok.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Alonso: „Én leszek a pilótapiac legfontosabb szereplője!”

A szezon végén rengeteg versenyző szerződése fog lejárni, így komoly pilótakeringő várható. Ennek az eseménysornak [...]

Érdekel
2024: Ebben a versenyben már győzött is Verstappen

Ez pedig nem más, mint a fizetések rangsora. A Red Bull Racing szupersztárja masszívan körözi [...]

Érdekel
A második tesztnapot a Scuderia Ferrari húzta be

Ma délelőtt Bahreinbe beköltözött Las Vegas: Egy csatornafedél okozott kalamajkát, amelynek hatására egy időre fel [...]

Érdekel
Brutális Red Bull fölény az első tesztnap után

A nem Red Bull Racing szurkolókat igencsak hidegzuhanyként érhette az F1-es tesztnapok elős felvonása, hiszen [...]

Érdekel
Alonso: „Soha nem voltam még ilyen jó formában!”

Fernando Alonso egyszerűen nem öregszik! A tesztnapok előtt kijelentette, hogy még soha az életben nem [...]

Érdekel
ITT az új Ferrari: bemutatkozik az SF24

A vörösök visszafogott elvárásokkal, de gyönyörű autóval érkeztek meg igazán 2024-be. Maranellóban az idei célok [...]

Érdekel