FansBRANDS VIP Tagság
Forma 1 VIP Tagság
Forma 1 futamértesítő

Formula-1, 2023 – A „Földrengés” éve következik?

A Forma-1 fanatikusok már 2022-őt is egyfajta messiásként várták, hiszen a Mercedes uralom megtörése után a szabályváltozások is sok-sok izgalmat és változót vetítettek előre. 2023 azonban ennél is durvább lehet.

A Formula-1 elsősorban technikai sport, amely gyakran elfedi előttünk az emberi tényezőt. Pedig az nagyon is hangsúlyosan jelen van: irányít, küzd, győz, veszít, egyszóval működésre bírja ezt az egészet. 2023 emberi szempontból óriási megújulást hozhat, hiszen a már évek óta zajló generációváltás jó eséllyel kicsúcsosodik. Bálványok dőlhetnek meg, új legendák születhetnek, és olyan arcokat veszíthetünk el, amire jelen pillanatban még gondolni sem merünk.

Hogy mire célozgatunk? Példának okáért a Mercedes istálló szenvedése könnyedén elhozhatja Lewis Hamilton visszavonulását. A csapat harmadik-negyedik erővé „züllése” olyan demotiváló erő lehet, ami abszolút mértékben a brit szupersztár ellen szól. Hétszeres világbajnokként, a Formula-1 legnagyobb rekordereként ki akarna az ifjú titánok ellen „fegyvertelenül” csatába menni?

2023-ban nagy valószínűséggel már Sebastian Vettel sem lesz tagja a száguldó cirkusznak, Seb megkeseredettnek és motiválatlannak tűnik, az Aston Martinból pedig hiányzik az az átütő erő, amely ezt képes lenne felülírni. Ez az esztendő Mick Schumacher számára is vízválasztónak fest, hiszen ha a topversenyzőnek a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető Kevin Magnussen továbbra is rendszeresen legyőzi őt, akkor nemhogy a Ferrariról szükségtelen lesz álmodoznia, de még a Haast is nagyon meg kell majd becsülnie. Sergio Perez helyzete sem volt egyszerű, hiszen a Red Bull Racing fél szemmel már Pierre Gaslyt vizslatta, de Perez monacói győzelme megoldotta ezt a kérdést. A többi versenyző elapadhatatlan anyagi forrásai miatt nincs veszélyben, de már ennek a két embernek a kiválása is olyan pilótakeringőt indíthat el, amely teljesen felborítaná a most látott képet. George Russell és Lando Norris a Mercedesben, Max Verstappen és Pierre Gasly ellen? Mi szívesen megnéznénk.

2023 a technikai átalakulás utáni befagyást is eredményezheti: noha sokan mosolyogni fognak ezen, már most realitásnak mutatkozik, hogy a Red Bull Racing ismét hosszú évekre leuralja majd a Formula-1-et. Ez leginkább az újkori motorformula vs balansz kiváló eltalálása okán történhet meg, láttunk már olyat az elmúlt években, hogy valaki belenyúlt valamibe – a következő nyolc év pedig az övé lett. És bizony az is megeshet, hogy az őket üldözők nem azok közül kerülnek majd ki, akikre esetlegesen most ebben a pillanatban tippelnénk. És akkor még szót sem ejtettünk arról, hogy jövőre biztosra vehető az Audi és a Porsche érkezése, valamint a Pirelli új fejlesztésű abroncsaira, ami újabb változó lehet ebben a nagy képletben. Nem szabad elfelejteni, hogy az új pályáknak sem leszünk híján, 2023-ban Las Vegas becsatlakozásával már három USA Nagydíjat rendeznek. Abban is biztosak lehetünk, hogy az F1 nem engedi el a 23 versenyes szezon gondolatát, ennek kapcsán hamarosan akár Dél-Afrika is visszakerülhet a sportág körforgásába. Ugyanakkor tradicionális helyszínek tűnhetnek el a süllyesztőben, és könnyedén elképzelhető, hogy jövő ilyenkor Monaco és Spa Francorchamps sajnos már csak egy szép emlék lesz…

Egyszóval összefoglalva, 2023 a földrengés éve lehet a Formula-1-ben. A tévedés jogát fenntartjuk, de nagy pénzt nem tennénk arra, hogy súlyosan mellélövünk.

Írta: Tóth Krisztián Márk

Fotó: Getty Images

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük