Futam lebonyolítás: Mi fog változni? – Válasz a cikkben

A koronavírus járvány és az azóta történtek alapjaiban formálják át azt a képet, amelyet nézőként kapunk majd egy-egy nagydíjhétvégén a televízió előtt. Mutatjuk a lényeget!

Interjúk kétméteres távolságból, száműzött és redukált média, átalakult célceremónia… Nézzük meg közelebbről őket:

Rajtrács

Noha voltak ötletek a megszokott rajtceremónia kiváltására, technikailag itt nem sok minden változik. A mezőny az ismert procedúra szerint fog felállni a rajtrácsra, viszont 40 perc helyett fél órában redukálták az ott eltölthető időt, valamint a csapattagok számát is 40-re csökkentették. Újdonság, hogy a háromperces tábla bemutatása után mindössze nyolc 8 ember maradhat az autó mellett. Az egyik legérdekesebb különbség, hogy az ünnepélyes célvonalon történő felsorakozás elmarad, mindenki az autója mellett hallgatja majd (térdelve…??) a nemzeti himnuszt.

Lelátó

Az egyik legnagyobb szívfájdalom a nézők hiánya lesz, amellyel mind az F1, mind a szezonnyitót támogató Red Bull igyekszik valamit kezdeni. Míg utóbbiak nem árulták el az erre irányuló terveiket, addig a sorozat óriás kivetítőkön át próbál majd valamilyen hangulatot gerjeszteni, amely vagy átjön a tv közvetítéseken, vagy nem. Ezeken a platformokon szurkolók által küldött rövid videókat fognak nyomni, ami ugyan szép gesztus, de a gyakorlati haszna igencsak kérdéses.

Pódiumceremónia

Ami a legszembetűnőbb lesz, az a pódium, vagyis inkább annak teljes hiánya. A standard dobogót teljesen száműzik, helyette jó eséllyel a célegyenesbe megérkező autók előtt fognak egy alkalmi emelvényt rittyenteni. Nem lesznek kupát átadó prominens személyek, a szokásos pezsgőzést pedig felejtsük el egy jó időre… Azt még nem tudni, hogyan kerül majd a helyezettekhez a trófea, de sanszos, hogy a mobil dobogók mellé előre bekészítik őket.

Szokatlan pillanatokat kell majd megélnünk, ugyanakkor ne felejtsük el: az F1 az első globális sport, amely az átélt agyrém után visszatér, és minden lehetséges eszközzel igyekszik bennünket szórakoztatni.

Értékeljük nagyra ezt!

Írta: Tóth Krisztián Márk

Fotó: F1 Experiences

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

F1 VEZÉR: Jövőre szorosabb lesz…

Idén kis túlzással már a bajnokság negyedénél lefutott volt a vb-cím sorsa, ergo nem sokat [...]

Érdekel
HAMILTON: „Nem hallgattak rám, EZÉRT tartunk itt”

Vagy Lewis Hamilton kezdett rá ismételten az ismert „megint nem hallgattak rám” nótára, vagy a [...]

Érdekel
FIA elnök: „Van esély rá, hogy MASI visszatérjen!”

Mohammed bin Sulayem, a Nemzetközi Autósport Szövetség elnöke (nem is annyira) meglepő kijelentést tett: Ha [...]

Érdekel
DRASZTIKUS átalakítások a Mercedes 2024-es autóján

2022 után idén is komoly vereséget szenvedett a Lewis Hamilton által vezetett istálló, ezt pedig [...]

Érdekel
Abu Dhabi: Az Alpine zárta az élen 2023 utolsó tesztjét

Esteban Ocon volt a leggyorsabb a szezon utolsó menetén, amely késéssel indult és kaotikus pillanatokat [...]

Érdekel
ALONSO: „Ez volt életem egyik LEGJOBB SZEZONJA”

Fernando Alonso nem feltétlenül elégedett az Aston Martin 2023-as szezonjának alakulásával, saját teljesítményével már annál [...]

Érdekel