Az első szabadedzés nyolc perc/öt köre után a második gyakorlás már rendben lezajlott – már ha rendben lévőnek lehet azt tekinteni, hogy hajnali fél háromkor, öt fokban, üres lelátók előtt F1-es autók köröznek.
Mindezt úgy, hogy elvileg minden idők legnagyobb Formula-1-es nagydíjával van dolgunk, valami olyannal, ami örökre megváltoztatja majd ezt a sportágat. Mitagadás, ez sikerült is neki… Az hagyján, hogy a szervezők felkészületlensége (mennyi idejük is volt egy normális nyomvonal kialakítására?) több csapatnak is tetemes anyagi károkat okozott, de még ennél is volt lejjebb. Ugyanis a kétórás csúszással nagy nehezen elinduló FP2 előtt rendőrökkel karöltve zavarták el a sokmilliós jegyeket vásárló szurkolókat, mondván a biztonsági őrségnek lejárt a műszakja. Volt olyan, akinek csak péntekre volt belépője, így a pénzéért a nagy semmit kapta.
Elképesztő, ami Vegasban folyik és tulajdonképpen teljességgel elhomályosítja azt a keveset, amit eddig a pályán láthattunk. A második szabadedzésen nem lettünk sokkal (semmivel) okosabbak, a gyakorlás inkább betudható volt egy kollektív tesztnek, mint valódi szárnypróbálgatásnak. Sokkal érdekesebb a helyzet az, amit az FIA művel a Scuderia Ferrarival, megmosolyogtató, hogy a versenyzésre alkalmatlan pályán megsérült autójuk miatt pluszban még meg is hurcolják őket. Ennek ellenére Toto Wolff szerint minden a legnagyobb rendben, máshol is történtek már hasonló dolgok, különben is, KUSSOLJON MINDENKI, szóval háromszoros HIP-HIP-HURRÁ. Lewis Hamilton álláspontja nagyon hasonló, ő „rettentően élvezi” a remek pályát, meg neki amúgy is teljesen mindegy, hiszen a vegasi droid „közönség” bizonyosan imádni fogja az aktuálisan legízléstelenebb ruhakölteményeit. Max Verstappen véleményét pedig már tegnap óta ismerjük…
Szóval CIRKUSZ az VAN, kár hogy száguldás SEMMI.
Fotó: XPB Images