Belgiumban még érintetlenül hagyják, de az Olasz Nagydíjtól már jön az újítás, amivel nem mindenki elégedett. Hogy ki lesz az, aki nyer a dolgon? Arra még egy darabig várnunk kell…
A felvetés lényege, hogy ne lehessen a motorerőt fel-le tekergetni, és ezzel plusz előnyt nyerni a kvalfikációk és a versenyek alkalmával. A mindig jól értesült Racefans szaklap saját információkra hivatkozva azt állítja, hogy a jelenlegi rendszert működés közben a Belga Nagydíjon láthatjuk utoljára, de a következő versenyhétvégén Monzában már tiltani fogják a játékszert.
Az FIA indoklása arra hivatkozik, hogy ezek a partimód néven elhíresült motorbeállítások már olyannyira megbonyolódtak, és követhetetlenek, hogy nehéz a szabályosságukat felügyelni. A várható intézkedésnek némi átrendeződést kell(ene) eredményezni, de a Mercedes istálló már most jelezte, számukra ez inkább előnyt jelent majd, mivel az időmérőn megspórolt teljesítményfelesleget a versenyben „égethetik” majd el (…).

A magazin arról is hírt adott, hogy a négy motorbeszállító közül kettő igencsak zabos a vezetésre, ám a Ferrari vélhetően nincs közöttük. A vörösök elmondása szerint őket nem éri majd hátrány a partimód tiltása miatt, mivel soha nem is volt nekik ilyen… Egyébként köszönik szépen, és igyekszenek majd kihasználni ezt a nem várt ajándékot. Kíváncsian várjuk, hogy mit jelent ez a gyakorlatban.
Fotó: F1Lead