FansBRANDS VIP Tagság
Forma 1 VIP Tagság
Forma 1 futamértesítő

NÉPÍTÉLET: Öt dolog, amit IMÁDUNK a Liberty Media-ban!

A tulajdonosváltás óta hatalmas változásokon ment át a Formula-1, de hogy mindez jót, vagy rosszat tett neki, azt mindenki döntse el maga. Mi csak elmondjuk a véleményünket, amely talán egybecseng az amerikaiakkal kapcsolatos népítélettel… Ezúttal azt, hogy mit szeretünk a jelenkor állandóan formálódó száguldó cirkuszában.

Hol van már a Bernie Eclestone által bitorolt birtokolt F1, ahol mindenhez Bernie papa beleegyezése kellett. A sportág azóta már hallgatott az idők szavára, és sajátos irányba indult el, amiben IMÁDJUK, hogy…

1. Bátran nyitnak, mernek kockáztatni, és mindent elkövetnek azért, hogy a Formula-1-ből egy jobb show kerekedjen. Ilyen volt a drasztikus szabályváltoztatás ötlete, a sprintkvalifikációs formátum bevezetése, az ott osztott pontokkal. És ilyen a fordított rajtrács ideája is, amely most még őrültségnek hangzik, a kipróbálását egészen biztosan nem fogjuk megbánni. Az amerikaiaknak bevált receptjük van arra, hogyan kell egy vegetáló sportligát életre kelteni, és a számok azt mutatják, hogy a Forma-1-es világbajnokságot is sikerült csúcsra juttatniuk.

2. Életet csináltak a szurkolói zónába! A Liberty Media színrelépése előtt a Magyar Nagydíj rendszerint dögunalom volt akkor, mikor épp a pályán nem volt olyan aktivitás, ami minden szurkolót egyaránt megmozgatott volna. Az amcsik közel hozták a sztárokat, egy újragondolt FAN VILLAGE-t alakítottak ki, ahol kicsik és nagyok egyaránt jól szórakoznak, egyszóval valódi családi eseménnyé formálták a Hungaroring főfutamát IS.

3. Nem csupán beszélnek az utánpótlásról, segítik is az új arcok beintegrálását, támogatják a sportág fiatalodását. Részben nekik is köszönhető, hogy egy fantasztikus versenyzői generáció bontogatja a szárnyait, az élen Max Verstappen, Charles Leclerc, George Russell trióval. A Liberty nyomásának hatása, hogy manapság a fiatalok már több lehetőséget kapnak, és a mezőny átlagéletkora kiegyensúlyozottabb, mint valaha. Sok-sok vita van ezzel kapcsolatban, de attól még tény: kellő háttérrel manapság könnyebb lett F1-es tapasztalatot szerezni, és bekerülni a ligába!

4. Törődnek a nézőkkel! A tulajdonosi koncepció része, hogy az otthon ülő szurkolókhoz is eljusson az élmény, így folyamatosan próbálkoznak és fejlesztik a televíziós közvetítések minőségét. Új infógrafikák, az IndyCarban már régóta használatos sisakkamera, néha haszontalan, de olykor nagyon is érdekes újítások tömkelege – mindezt azért, hogy otthon is átélhetőbb és emberközelibb legyen a Formula-1!

5. A Liberty legnagyobb húzása kétségtelenül az volt, hogy míg az Ecclestone érában hivatalos Facebook, Instagram, vagy akár Youtube csatornája sem volt az F1-nek, mostanság a liga már világhírű, a szezont feldolgozó saját Netflix sorozattal is büszkélkedhet. Ezen kívül bevezetésre került az F1-TV, ahol eredeti nyelven, egy rakás extrával megspékelve követhetik a futamokat az igazán fanatikus és igényes szurkolók. A médiatérben elvégzett innováció után mára tagadhatatlan, hogy a Formula-1-es világbajnokság a glóbusz egyik, ha nem a legnépszerűbb sportágává vált.

De mint tudjuk, az éremnek két oldala van, ezért következőleg „az öt dolog, amit GYŰLÖLÜNK a Liberty Media-ban” következik, ahol szintén van miről népítéletet mondani…

Írta: Tóth Krisztián Márk

Fotó: XPB Images

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.