Hosszú ideje taglalt dilemma végére tett pontot az olasz gyártó azzal, hogy beismerte: Tulajdonképpen az égegyadta világon semmi értelme nincs a kék oldalfalú teljes vizes abroncs létezésének…
A Belga Nagydíj hétvégéjén több pilóta is (sokadjára, újból…) rávilágított, hogy az esős keverék okafogyott. Vizes körülmények között csak a safety car mögötti körözésnél használhatják, és akkor is gyorsan elmelegszenek. Ehhez jön hozzá a tény, hogyha elengedik őket, akkor mindenki intermediate-ra vált. Ha pedig növekszik a csapadék intenzitása, úgyis jön a piros zászló a leromlott látási viszonyok miatt, így szintén nem kell a kékkel jelölt termék. A problémát már Mario Isola, az iparág első embere sem tagadja, sőt!
„Nagyon gyakran beszélgettünk a látási viszonyokról, amelyek ilyen körülmények esetén a legnagyobb problémát jelentik. Az FIA a csapatok bevonásával rajta van az ügyön, megoldást keres arra, hogy mind a gumik, mind a diffúzor által kiszorított vízpermetet lecsökkentse. Egyetértek a versenyzőkkel, akik azt mondják, hogy a teljes esős abroncsok csak a safety car mögötti körözéskor használhatók, lényegében semmi másra nem alkalmasak. A mi dolgunk az, hogy eldöntsük, merre induljunk el ezzel a problémával kapcsolatosan, hogy olyan terméket tudjunk fejleszteni és gyártani, ami hasznára van a Forma-1-nek.” – mondta el Isola.
Fotó: XPB Images