Az új autók és a technikai szabályok az eddig használt gumikeverékekre is hatással vannak, hiszen a megnövekedett átmérő mellett az agresszívabb használhatóságot vette célba a beszállító.
Ennek eredményéről az elmúlt héten már releváns gyakorlati tapasztalatokat is szereztek a versenyzők, az első benyomások kifejezetten kecsegtetők. Úgy látszik, az olasz gyártónak ezúttal sikerült olyan gumikat alkotni, amelyek növelhetik a pilóták komfortérzetét, egyúttal pedig több csatát tesznek lehetővé.
„Tavaly és idén is meglehetősen sok alkalmam volt tesztelni az új keverékeket, és azt kell mondanom, hogy jól működnek a 2022-es autókon. Érzésem szerint jobban terhelhetők, szóval úgy néz ki, hogy a Pirellinek nem hiába dolgozott rengeteget ezen a projekten. Kevésbé kopnak, lassabban melegszenek, mint a korábbi típusok. Emellett tapadásban is nagy különbségek vannak az egyes verziók között, korábban jóval kisebb volt az eltérés a C2, C3, C4 használatakor.” – mondta el Carlos Sainz.
Valtteri Bottas is pozitívan szállt ki az autóból, és elégedett volt az új Pirellik működésével:
„Sokkal jobban reagálnak ezek az abroncsok, mint azt előzetesen vártuk. Minimális szemcsésedés állt fent, ez pedig egy jó jel. Ahhoz, hogy kiismerjük a működésüket, jóval többet kell körözni, de amit eddig a volán mögött éreztem, az teljesen rendben van. Meglátjuk, mi lesz a helyzet Bahreinben.
Az egy év kihagyás után visszatérő Alexander Albon is osztja a kollégái véleményét, úgy érzi, hogy az új generációs Pirellik valóban könnyebé tehetik majd a versenyzést:
„Úgy gondolom, hogy könnyebb lesz nekünk ezeken a gumikon, mivel tágabb a működési tartományuk, nem büntetik annyira a hibákat sem. Igaz, Barcelónában hűvös volt, így ez is közrejátszott a tapasztalatainkban, viszont Bahrein vízválasztó lesz. Ha magasabb hőmérsékleten is ugyanilyen terhelhetőséggel számolhatunk, akkor az izgalmas helyzeteket szülhet.”
Őszintén reméljük, hogy az új konstrukciós abroncsok is elősegítik majd a több csatát, és az izgalmakat!
Fotó: XPB Images