Noha Brawn hamarosan leköszön, a szelleme még sokáig a Formula-1-ben maradhat, köszönhetően egy olyan újításnak, amit már vizsgálnak is a bennfentesek.
Ez pedig nem más, mint egy aktív aero rendszer kidolgozása, amelynek működése alapján az egyenesben haladó autók leszorítóerőt vesztenek, míg a kanyarodók leszorítóerőt nyernek. Vagyis sokkal inkább úgy fogalmaznánk, hogy „autó”, merthogy Ross Brawnék ötlete leginkább az elől haladónak szól…
„Az egyik legnagyobb kérdés az újabb nagy változások és a 2026-os autókkal kapcsolatban az aktív aerodinamika. Én magam úgy gondolom, ez egy nagyon vonzó technikai megoldás, amivel hatékonyabbá tehetnénk a versenyzést. Az ötlet már megvan és működik, azt kell kitalálnunk, hogyan építjük be a technikát úgy, hogy azt kiszámíthatóan és biztonságosan lehessen alkalmazni. Igazából már létezik is egy ilyen megoldás, hiszen a DRS rendszerek is aktív aero elemeknek számítanak, de amit tervezünk, az ennél jóval nagyobb léptékű lenne… Ennek segítségével képesek lennénk visszafogni az elől haladó autót, és trükközni a leszorítóerővel. Az éllovasnak kevesebb jutna, az őt üldözőknek pedig több, ez egy remek lehetőség arra, hogy izgalmasabbá tegyük a versenyeket. Nem arról van szó, hogy már el is döntöttük mindezt, egyelőre csak eljátszottunk a gondolatával. A 2026-os gépek most kezdenek csak körvonalazódni, de én magam biztos vagyok abban, hogy valamekkora faktor lesz bennük ebből a megoldásból.” – elmélkedett a technikai igazgató.
Szerintünk már a DRS is gyalázatos, ti mit szólnátok egy ilyen ötlethez?
Fotó: XPB Images