FansBRANDS VIP Tagság
Forma 1 VIP Tagság
Forma 1 futamértesítő

Rövidebb szabadedzések, jobb versenyek?

Néhány hete még csak egy terv volt, ma már tény: 2021-től lerövidül az edzéssel tölthető idő, egészen pontosan a pénteki napot, az első és a második szabadedzést kurtították meg drasztikusan. Serintünk nem teszik rosszul!

Friss hír, hogy idéntől két órában maximalizálták a pénteki gyakorlásokat, a szombati harmadik edzés pedig eleve csak egy órás. Így a résztvevők nettó hatvan perccel kevesebbet hangolódhatnak a kvalifikációra, ennyivel kevesebb idő marad az optimális beállítások megtalálására, ennyivel kevesebb lehetőséget adhatnak a csapatok a tartalékpilótáiknak. Sokan most egészen biztosan zsörtölődnek, hogy lám, már megint kevesebbet kapunk a pénzünkért – van is benne valami, meg nem is -, hiszen nem feltétlenül ilyen egyszerű ez a kérdés.

2020 abból a szempontból hasznos esztendő volt, hogy jó párszor megmutatta nekünk: minden egyes változó, beleértve a helyszínt, a versenyzőt, vagy éppen az időjárási körülményeket, ezek mind komoly plusz izgalomfaktort jelenthetnek egy-egy versenyhétvégén. Nos, pontosan ez a helyzet a lerövidített gyakorlási idővel is…

Hogy miért? Elég csak belegondolni abba, ha valamilyen ok folytán egyik pillanatról a másikra egy új, ismeretlen, vagy alig ismert pályára kell átállnia a mezőnynek. Ugyanez igaz az időjárási anomáliákra is. Úgy gondoljuk, hogy amit a megnyirbált szabadedzésekkel elveszítünk a réven, az ilyen esetekben triplán visszanyerhető a vámon. Már az elmúlt esztendők gyakorlata is megmutatta, hogy amikor valamiért halasztani, urambocsá’ törölni kellett egy-egy edzést, az nagyon megbolygatta az erősorrendet. Ehhez érdemes hozzávenni, hogy bár ezekre lehet készülni, de néhány istállónál a gyakorlati átállás egészen biztosan nem megy majd teljesen zökkenőmentesen. Ezektől a változtatásoktól pedig csak egyet várunk: izgalmakat, határok nélkül.

Írta: Tóth Krisztián Márk

Fotó: Sports Mole

2 thoughts on “Rövidebb szabadedzések, jobb versenyek?

  1. Horváth László says:

    A nagyoknak ez biztosan nem fog gondot okozni, de mi a helyzet a kis csapatok fiatal pilótáival, nekik igenis szükség lenne minél több megtett kilométerre. Így is sokszor megesik, hogy a rutintalanságuk miatt okoznak zűrös helyzetet, balesetet. 1000 LE-s autókról beszélünk 300 km/h feletti tempóval. Ez más kategória mint egy utcai autó, ezt azért figyelembe kellene venni, nem lehet mindenki Hamilton.
    Persze aki már több éve van az F1-ben, annak biztos nem lesz gond.

  2. Benedek Róbert says:

    Csatlakozom az előttem szólóhoz. Óriási különbség van az F2-es autókhoz képest. Az újonc pilóták nagy kavarodást okozhatnak. Ha ez egy komoly balesetbe végződik, az máris más megvilágításba helyezi az egészet.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük