Szomorú, ám annál tipikusabb baleset történt a hétvégén Spa Francorchamson, melynek során Dilano van’t Hoff életét vesztette. A Forma-1-es versenyzők mielőbbi változást sürgetnek.
A probléma forrása a láthatóság, a vízfelverődés, melyet a szomorú eset ismét a felszínre hozott. Az FIA ezért már Silverstone után tesztelni kezdi a korábban már hangoztatott sárvédős ötletét. Lando Norris kíváncsi, hogyan működhet ez a gyakorlatban…
„Aláírom, hogy az eddigi változtatások hatására nagyot javult a biztonság a Formula-1-ben, de ugyanakkor itt van az esős versenyek dilemmája, amin még dolgozni kell. Kívülről könnyű ítéletet mondani, de aki bent ül az autóban, az jól tudja, milyen borzasztó veszélyeket rejt ez magában. Ilyenkor öt méterre sem látsz el, semmit nem lehet látni… Ha ilyenkor egy autó megáll, vagy keresztbe fordul előttem, semmi esélyem nem lenne azt lereagálni. Már csak akkor vennénk észre, amikor túl késő. Ez megtörténhet Spaban, de ugyanúgy a Red Bull Ringen is. Kíváncsi vagyok a sárvédő tesztjére, arra, hogy mennyit látunk majd, ha ezt az eszközt használjuk, mert most akár csukott szemmel is fordulhatnánk néhány kanyarban, akkor sem lenne rosszabb a helyzet. Néha egyszerűen nem tudsz mást tenni, mint imádkozol. Jobb lenne nem megvárni a következő katasztrófát…” – írta körül érzéseit valószínűleg minden F1-es pilóta nevében a McLarentől Lando Norris.
Ti mit gondoltok, valóban megoldás lehet a sárvédő, amelyet csak esős körülmények között használnának?
Fotó: XPB Images