FansBRANDS VIP Tagság
Forma 1 VIP Tagság
Forma 1 futamértesítő

Újabb bizarr ÖKÖRSÉG: A Porsche ELEKTROMOSSÁ tenné az F1 hajtásláncait

Hogy az innováció (a hülyeség…) megállíthatatlan a Formula-1-ben, azt már megszokhattuk. Arról is többször hallhattunk már pletykákat, hogy a Porsche és az Audi alkalomadtán kipróbálná magát a száguldó cirkuszban. Most már a motivációjukat is tudjuk…

Ők maguk árulták el, hogy „szívesen belecsempésznének egy kis elektromos technológiát” az F1 szívébe, a hajtásláncokba:

„Ha megnézzük a jövőt és azt az irányzatot, amelyben a legtöbb autógyártó gondolkodik, akkor nagyon lényegesnek tartom, hogy a Formula-1 is elmozduljon az elektromossá válás irányába. Nyilvánvalóan tisztában vagyunk azzal, hogy ez tisztán elektromos formában nem lehetséges, ez mindenki számára egyértelmű. Ugyanakkor nagyon fontosnak tartom, hogy ebbe az irányba mozduljunk el, mégpedig a hajtásláncokon keresztül. Meg akarjuk mutatni a világnak, hogy zöldebbé lehet tenni a Forma-1-et, és mivel az FIA-nak erősek az ilyen irányú törekvései, ezért képesek leszünk megvetni a lábunkat itt is.

Az sem titok már egy ideje, hogy erősen húzunk az F1 irányába, valamint, hogy folyamatosan tárgyalunk az FIA-val. Mérlegeljük a részvételt, de még semmiben nem állapodtunk meg. Vannak bizonyos feltételeink, ha ezek megvalósulnak, akkor zöld a lámpa, és indulhat a verseny. Bizakodóak vagyunk, sok minden a számunkra kedvező irányba halad, egységesednek a motorban használt alkotóelemek, és az is egyre világosabb, hogy teret kaphatunk az elektromos alkatrészek beszállításában. Ha minden jól megy, hamarosan valóra válhat egy álom…” – adott riasztó nyilatkozatot Thomas Laudenbach, a Porsche motorsport részlegének vezetője.

Írta: Tóth Krisztián Márk

Fotó: XPB Images

2 thoughts on “Újabb bizarr ÖKÖRSÉG: A Porsche ELEKTROMOSSÁ tenné az F1 hajtásláncait

  1. Érsek Zsolt says:

    Igen, teljesen jó a definíció. Nemcsak az, ami az elektromosság VALÓDI, azaz korlátolt lehetőségeit jelenti, hanem az is, ami az autógyár érdekeire mutat rá. Több ilyen cikket szeretnék látni, de mindenfelől. Az autógyárak sajnos a szériagyártás irányába degradálnák le a Formula-1-et, hogy adoptáljanak az utcai autókba (a F1-es határterhelésen) született technológiát. Ezeket a megoldásokat ugyanis extraként tudnák értékesíteni, felárért. Majd ha a piaci megtérülés mást mutat, cserbenhagyják az F1-et. A Honda vagy a Renault hányszor lépett le a sportból, majd tért vissza? Csak az alkalmat, lehetőséget látják benne, csűrik csavarják annak a F1-nek a szabályrendszerét, amiben csak rövidtávon akarnak részt venni. Olyan, amikor az albérlő követeli a légkondit, aztán 1 hét múlva úgyis lelép.

  2. Sipos Gábor says:

    Véleményem szeint az F1.-nek meghatározott mértékig és irányokban előnye származhat az elektronika újabb vivmányaiból,de csak addig,amig el nem érik azt a szintet,aminek a további finomításához kellene még naprakész,eredményekkel alátámasztott technológia,ami csak a bázisnak van meg.vagy még ott sem teljesen.
    Ha fülig bennt vagyunk az mindketten az ÚJBAN,de nincs a vízparton a harmadik,akinél megvan a további szakaszra az új “ITINER”-bizony nem nyerünk hangszórót.
    Nagyon sok autógyár és DESIGN a z aktuális divatossági szintnek alávatett számtalan régi,okos bevált stílust és már futó gyártmányt.Pl.a járműből való megfelelő,közlekedésbiztonságot támogató stílust.
    /Az új “CROSS/ is belevéve.Új,vonzó,közhasználatban nem praktikus.Alapozom ezt arra,hogy egy vadonatúj hybrid szgk a megvételt követően jól megy-ez az áráért minimálisan elvárható,de az a tulajdonosnak pl.a bal hátsó féksensornál van valami gond-ilyet még nem tapasztalt azonnal óriási gondot okozott,amit egy autópályai helyzetben nem könnyű megoldani,de balesetveszélyt okozott.
    A jármű töltese be azt a poziciót-ha lehet maradéktalanul amiért létrehozták,az extrán megfizettetett
    egyebek igényét bízzák a jövendő tulajdonos igényeire.Higgyék el,hibátlanul dolgozni nem is olyan egyszerű,pl.ezért nincs a Mercedesből,a Schaffhausenből olyan sok ,munkájából megélő gyártó.A jónak régen is,ma is ára van.Az elektronika minden területen elismert,de csak akkor,ha van ahol alkalmazható egyedül “csak van”

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük