FansBRANDS VIP Tagság
Forma 1 VIP Tagság
Forma 1 futamértesítő

Zsetonrendszert hagynak jóvá, két futam is lehet a Red Bull Ringen?

Továbbra is képlékeny a szezonkezdet pontos időpontja, ötletből viszont annál több van, ezenkívül a fejlesztések területén is újdonságok következhetnek.. A versenynaptárral kapcsolatban egy olyan verzió látott napvilágot, amely a magyar szurkolóknak igencsak kedves lenne.

Ez pedig nem más, mint a közeli Red Bull Ring esetleges dupla szerepvállalása. A Formula-1 stábja folyamatosan azon dolgozik, hogy a beígért 15 versenyes szezont képes legyen maradéktalanul betartani. Teszik ezt nem csupán a szurkolókért, hanem a lekötött televíziós jogdíjak és a profit megtartása érdekében is.

Számos megoldás felmerült már, jelenleg az tűnik a legésszerűbbnek, ha olyan helyszínekre utazik el a száguldó cirkusz, ahol már jelenleg is stabilan kézben tartják a koronavírus helyzetet. Ausztria pontosan ilyen, aki követi a napi híreket, már egészen biztosan hallotta, hogy az ottani kormány a vészhelyzet mérséklésére készül, ezért megvan az esély arra, hogy június végére már legalább zárt kapus versenyeket rendezhetnek.

Hogy ez több, mint ötlet, azt az is jól bizonyítja, hogy a Red Bull Ring osztrák vezetősége már be is jelentkezett, ha úgy alakul, ők két verseny megrendezésével szívesen segítenek. Bízzunk abban, hogy június végéig még sokat javul a helyzet, és velünk együtt sok magyar F1 fanatikus is elzarándokolhat a Spielberg mellett fekvő ultramodern, gyönyörű tájjal övezett aszfaltcsíkra.

Közben úgy hírlik, visszatérhet a zsetonrendszer a fejlesztésekbe: az már eldöntött tény, hogy 2021-re senki nem építhet új karosszériát, és csupán néhány összetevő lesz majd csak fejleszthető. Itt jön képbe a már említett zseton szabály, amelynek alapján a fejlesztéseket részekre bontanák, így mindenki csak egységnyi munkát végezhetne, ki-ki a saját maga által fontosnak tartott területen. Mindez még csak ötlet szintjén mozog, de az istállók kivétel nélkül jónak tartanák a megoldást, és támogatják a felvetést, így most a labda az F1 és a Motorsport Világtanács térfelén pattog.

Írta: Tóth Krisztián Márk

Fotó: LAT Images