Daniel Ricciardo elégtételt vett 2016-ért. Prüszkölhetett a motor alatta, nyomhatta a sarkát Sebastian Vettel, ezúttal senki sem tudta elvenni a győzelmet az ausztráltól Monacoban. A sikernek köszönhetően a Red Bull pilótája felzárkózott az összetett harmadik helyre, és kis szerencsével akár még komolyabb tényező is lehet a továbbiakban.
Általában a monacói rajtok során nincs kizárva egy kis zúzda, de gyakori vendég a biztonsági autó is – ám ezúttal mindkettő elmaradt. Egy tiszta startot követően beállt a mezőny, az első tízben nem történtek helycserék. Ricciardo remekül kapta el a lámpák kialvását, és rögtön komolyabbnak látszó előnyt épített ki, közben csapattársa az utolsó helyről igyekezett előre küzdeni magát, és ez szépen is ment Max Verstappennek. Gyorsan elérkeztek az első kiállások is, melyeket a Mercedes nyitott meg: a hyperlágyak helyett legtöbben ultralágyakat rakattak fel, Valtteri Bottas azonban szuperlágyra váltott, hogy megkísérelje az egy kiállásos taktikát. A derék finnek majdnem igaza lett, hiszen a mezőny nagyrésze az ultralágyakkal is képes volt teljesíteni ezt a feladatot.
A kötelező kerékcsere megejtése után a harmadik helyért zajló küzdelmet figyelhettük, ahogy Raikkönen próbálta meg becserkészni Hamiltont – sikertelenül. Ekkortájt jöhetett volna az igazi dráma, ugyanis Ricciardo motorjának erős teljesítményvesztése okán lőtávolba került Sebastian Vettel, de a helycsere elmaradt, a Red Bull autója a legjobbkor kapott ismételten erőre. Ugyanezt nem mondhatta el Fernando Alonso, aki motorhiba miatt leparkolta az autóját és kiszállt a versenyből.

Közben a fiókcsapat is brillírozott, a Toro Rosso franciája, Pierre Gasly 38 körön át nyüstölte a hyperlágy abroncsokat, kitartása és ügyes gumikezelése pedig a közvetlen élmezőny nyomába repítette. Szépen csordogált a verseny, és amikor már mindenki csak fél szemmel figyelte a pályán történteket, Leclerc gondoskodott a pulzusszám megemeléséről: az F-1-ben első hazai futamán induló fiatal megúszott egy rázókövön, és lenullázta Brendon Hartley autóját. Virtuális safety car fázist rendelt el a versenyirányítás, és a restart után már nem történt újabb, említésre érdemes esemény. Hacsak Esteban Ocon az élmenőkhöz történő csendes felzárkózását és erős hatodik helyét nem nevezzük annak.
A futam leintése után derült ki, hogy a győztes Daniel Ricciardo nem csupán a motorjával küzdött, de sebváltója is megadta magát, a kapcsolható nyolc fokozatból csupán hat működött… Az eredményhirdetésen aztán a szokásos monacói protokoll helyett a vidámság vette át a karmesteri pálcát, Ricciardo pedig a herceg szerepét.
1 | 1:42:54.807 | 25 | |
2 | +7.336s | 18 | |
3 | +17.013s | 15 | |
4 | +18.127s | 12 | |
5 | +18.822s | 10 | |
6 | +23.667s | 8 | |
7 | +24.331s | 6 | |
8 | +24.839s | 4 | |
9 | +25.317s | 2 | |
10 | +69.013s | 1 | |
11 | +69.864s | 0 | |
12 | +70.461s | 0 | |
13 | +74.823s | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | +2 laps | 0 | |
18 | DNF | 0 | |
19 | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Köszönjük, hogy segítesz abban, hogy megismerjenek minket a magyar Forma 1 rajongók! Ígértem Neked egy kupon kódot, de kettőt is kapsz és eldöntheted, hogy melyiket használod fel.
500 forintos kupon: BLOG500 vagy 5%-os kupon: BLOG5
És ezek a kuponok azért jók, mert AKCIÓS termékekre is használhatók ?? Kattints ide ha szeretnéd felhasználni!
Írta: Tóth Krisztián Márk