Manapság már igazi kuriózum egy V10-es motorral szerelt Formula-1-es jószág hangja egy versenypályán, hasonlót legfeljebb csak Baumgartner Zsolték Experiences tandemgépétől hallhattunk.
„Kisebb” szépséghiba, hogy Zsolti idejében rendszeresen tömött lelátók élvezték a hangorkánt, míg most csupán néhány szerencsés, na meg az üresen tátogó Yas Marina Circuit hallhatta Alonso V10-es motorjának üvöltését.
Attól még az élmény valósra sikerült, és a visszatérése előtt álló, F1-es kilométereket szorgosan gyűjtögető spanyol világbajnoknak sikerült feledtetnie ezt a szomorú állapotot. Alonso a mai edzésnapon csapott a lovak közé, és hajtotta meg egykori bajnok autóját, amivel 2005-ben először ért fel a csúcsra.
A videó átkattintás után indul!
A Renaultnak gyári csapatként ez az utolsó Forma-1-es hétvégéje, így a bemutató kicsit a búcsúzás jegyében is telt, hiszen 2021-től már Alpine néven versenyez majd a francia istálló. Az R25-el bemutatott száguldás a helyszínen is osztatlan sikert aratott, elég csak George Russellre gondolni, aki majd kiesett a boxutcai fal nyitásán, hogy levideózza a célegyenesben áthúzó szörnyeteget.
A mostani mezőny számára ezek a gépek már csak utópisztikus bemutató autóknak
számítanak, a mai fiatalok el sem tudják képzelni azt a korszakot, amikor még nem minden az elektronikáról, az energia visszanyerő rendszerekről, a DRS-ről, és az intelligens turbómotorokról szólt…
Fotó: XPB Images