De nem (csak) azokból az okokból, amire elsőre a közvélemény gondol. Russell gyorsan hozzászokott a könnyen vezethető és kezes Mercedeshez, emiatt a szezonzárón sokat erőlködött a régi-új autója volánjánál.
Az elmúlt idők egyik legnagyobb nyertese és vesztese is a fiatal brit volt, aki a sereghajtótól történt felléptetése után parádésan szerepelt a Mercedesnél, de a futamgyőzelem drámai körülmények között csúszott ki a kezéből. Ezek után már eleve nehéz volt neki a visszatérés, de nem csak emiatt volt komplikáltabb felvenni a ritmust azzal az autóval, amelyben az egész szezon alatt versenyzett:
„Ha őszinte akarok lenni, akkor igen, nehezebb volt visszaülni a Williamsbe, mint átülni a Mercedesbe. A németek autója mindent megad, amit csak egy pilóta elvárhat egy versenyautótól, ezért is sikerült olyan gyorsan alkalmazkodnom hozzá. A Mercedesben érzed azt, hogy te irányítasz, csak kontrollálnod kell az eseményeket, míg a Willamsnél néha az autó irányítja a versenyzőt. Természetes, hogy ezek után nehezemre esett egy olyan gépből kiszállni, amely minden percben örömet okoz, és visszaülni egy rakoncátlanabb autóba. A Williamsnél összeszedett tapasztalatom és vezetési stílusom hátráltatott a Mercedesnél. Ha a Mercedest tudod vezetni valahogy, attól még a Williamst nem tudod majd ugyanúgy vezetni, és ez fordítva is igaz.” – mondta el Russell.
A 2020-as szezon egyik legnagyobb konzekvenciája a határvonalak elmosódása volt, amelynek során beigazolódott: mit sem számít az, hogy 1 vagy 11 éve vezet valaki a Forma-1-ben, a lényeg a tehetség. Éppen ezért nagyon nehéz lenyelni a tényt, hogy George Russell a Willamsnél kezdi majd meg a 2021-es esztendőt is…
Fotó: XPB Images