A barcelónai tesztszezon csütörtök délutánjának alighanem legemlékezetesebb pillanata az volt, hogy végre Sebastian Vettel is autóba ülhetett. A német tegnap még rosszullétre panaszkodott, de jó hír, hogy ma már 73 kört teljesített az SF1000-es volánja mögött.
A délutánt Lando Norris kezdte meg, és közben az is kiderült, hogy a Mercedes mindenkit sokkoló újdonságának már neve is van: Dual Axis Steering, vagyis kettős tengelyű kormányzás. A csapat fejlesztési vezetője szerint már idejekorán egyeztettek a FIA-val ez ügyben, és a nemzetközi szövetség áldását adta a találmányra, amelynek működési elvét nem fogják felfedni a csillagos márkánál.
Ha már fejlődés, akkor a 2019-es és az idei Williams között is óriási a kontraszt: a csapatért szorítók számára remek hír, hogy az autó nem csupán szép, de eddig működőképesnek is bizonyul. Russel révén folyamatosan a középmezőnyben és felette tanyázik az istálló, a fiatal pilóta elmondása alapján sokkal vezethetőbb lett a konstrukció.

Ami viszont a legszembetűnőbb, hogy új autók ide, technikai újítások, fejlesztések oda, egyetlen alkalommal kellett csupán piros zászlóval megszakítani az etapot. Elképesztő, és a hibrid érában teljességgel szokatlan ez a magas szintű megbízhatóság. Így aztán néhány megforgáson kívül nem is történt komolyabb galiba, mindenki igyekezett minél több időt a pályán tölteni, adatokat gyűjteni. A délutáni tesztszakaszt a hosszú etapokra hegyezték ki a csapatok, melynek végén az Alfával 134 kört teljesítő Kimi Raikkönen zárt az élen. Sergio Pereznek köszönhetően a Racing Point újfent jó napot zárt, és a délelőtti remeklés után második lett Daniel Ricciardo előtt.
Fotó: XPB Images