Nem vagyunk Mercedes ellendrukkerek, de azért jót tenne már a bajnokságnak egy kis változó tényező. Erre még várnunk kell, mert Lewis Hamilton ismét tökéletesen kontrollált, tükörsima rajt-cél győzelmet aratott.
Pontban 15:10-kor csak 19 autó állt fel a rajtrácsra, Carlos Sainz McLaren-e technikai hiba miatt a boxban maradt. Már a rajt olyan volt, mint maga a verseny: mindenféle kontakt és nehézség nélkül jött el az élmezőny, csak a negyedik helytől lefelé voltak „ütésváltások”. Leglátványosabban a negyedik pozícióból induló Daniel Ricciardo küzdött a körülötte lévőkkel, még majdnem a harmadik helyre is sikerült fellépnie, de Max Verstappen visszaverte az agilis támadásait.
Ezután némileg leült a futam, de Antonio Giovinazzi gondoskodott róla, hogy a hajunk szála az égnek álljon: az olasz nem tudta megfogni autójának kitörni készülő farát, a gumifalba csapódott, a mögötte érkező George Russell előtt. Russell nem tudott hová menekülni, ezzel pedig az ő autója és ezzel a versenye is ment a levesbe. A biztonsági autós fázis, a mentés és takarítás alatt jöhettek a szokásos gumicserék és a taktikázás. A szakasz végeztével leginkább a két Renault, valamint Pierre Gasly és Kimi Raikkönnen volt elemében – utóbbiak úgy előzgették Sebastian Vettelt, mintha csak a német állt volna.

Ezenkívül már sok izgalmat nem hozott a 65. Belga Nagydíj, de mindenképp fontos részlet dokumentálni a Renault imponáló erejét: egy tisztán motorteljesítményről szóló pályán Riccardo végig kiegyensúlyozott formában a negyedik helyen, a leggyorsabb körért járó egy ponttal, míg Esteban Ocon egy remekbe szabott utolsó körös előzéssel (Alexander Albont vadászta le) az ötödik pozícióban zárt. A Ferrari ugyanezt nem mondhatja el, a hétvégi szenvedésüket megkoronázva csak a két Haast, és Nicolas Latifit tudták megelőzni.
Eközben Hamilton elsőségét semmi nem veszélyeztette ezen a délutánon, és már csak két győzelemre van attól, hogy beállítsa Michael Schumacher legendás rekordját.
Fotó: Mercedes