Legtöbb esetben a pilóták alig várják, hogy egy olyan helyen versenyezhessenek, amely még soha, vagy már nagyon régen szerepelt a versenynaptárban. Ezt gondolták a Török Nagydíj előtt is, majd felhajtottak a teljesen új aszfaltot kapott, első éles bevetését teljesítő pályára.
Miután végigcsúszkáltak két szabadedzést, a mechanikai tapadás hiányában még mindig három másodpercre vannak a 2011-ben látott köridőktől. Sokan csak a fejüket csóválták a frissen betonozott, fellocsolt, „izzadó” és minden gumizódástól mentes pálya láttán, addig Lewis Hamilton nyilatkozatában a szervezőket támadta:
Ijesztő volt az egész, úgy, ahogy van. Sokan a tükörjéghez hasonlították közülünk a körülményeket, és abszolút nem túlzó ez a jelző. Olyan, mint amikor víztócsákat próbálunk kerülgetni slick gumikon, és kigyorsításkor elvesztjük a kontrollt az autónk felett. A slick keverékek nagyon kemények, a működési tartományuk nagyon alacsony, amelyek az üzemi hőfokból kicsúszva már használhatatlanok. Ez a felület pedig… Rettentően sima, abszolút nem olyan, mint a régebbi aszfaltcsíkok, nincs rajta sem luk, se egy kavics, így nem szellőzik és csak lassan szárad, sőt, még az olaj is kiül a tetejére. Ennek így nagyon alacsony az élvezeti értéke, és nem hiszem, hogy ez pozitívan fog majd változni a hétvége során. Milliókat költeni az új burkolatra hülyeség volt, az egész egy nagy rakás szar, méghozzá nagy SZ-el!!” – szólt be tőle szokatlanul kemény módon Hamilton.
Fotó: XPB Images