Barcelónában csak úgy pörögnek az események, szinte zökkenőmentesen folyik a munka – már ami a technikai oldalt illeti. Mert amúgy bőven van furcsaság, elég csak a Racing Point „Mercedesére”, vagy Lewis Hamilton érdekesen viselkedő kormányára gondolni…
A brit versenyző onboard felvételein megfigyelhető, hogy igencsak meglepő módon előre és hátra mozgatja a volánt menet közben, amitől módosul az első kerekek összetartása, ez pedig a kanyarteljesítményt és a gumikezelést is erősen segítheti. A FIA szabályzata egyértelműen tiltja az ilyen felfüggesztés használatát, úgyhogy érdekes percek elé nézünk…
A délelőtti leggyorsabb Sergio Perez istállója körül is forr a levegő, az ellenfeleknek – érthető módon legfőképpen a közép és kiscsapatoknak – nem tetszik a másolás filozófiája, de ameddig nem sértenek vele szabályt, addig meg van kötve az elégedetlenkedők keze. A teszt legnagyobb részében a mexicói pilóta állt az élen, őt szorosan Daniel Ricciardo és a Renault követte, akinek ugyan akadtak műszaki problémái, de rövid idő után vissza tudott térni a boxból, és tartotta a második helyét. A reggeli etapban három versenyző is tekintélyes mennyiségű kört futott, Grosjean és Gasly megmaradt 100 alatt, míg Hamilton átlépte ezt a bűvös határt.

A harmadik helyen ismét egy Red Bullt láthattunk, ezúttal Alexander Albonnal a volán mögött. Rajta kívül több új bemutatkozója is van/lesz a napnak, délután többek között Sebastian Vettel, Kimi Raikkönen és Lando Norris is volán mögé pattan.
Fotó: Motorsport Week