Nem Verstappen az első, akit idén megbüntetnek

Mint ismert a múltheti austini verseny utolsó körében, a Kimi Raikkönent megelőző Max Verstappen pályaelhagyásért kapott büntetésével leszorult a dobogóról. A Red Bull következetlenséggel vádolja az FIA-t, pedig az ugyanilyen esetekben hozott korábbi döntéseik nem mondanak ellent az amerikai esetnek.

Max Verstappen érthetően volt csalódott a hétvégén, ugyanis az utolsó körben megelőzte Raikkönenet, ezzel a harmadik helyen ért célba. Már készült is a dobogóra, amikor is szóltak neki, hogy 5 másodperces büntetést kapott a pálya levágásáért, így vissza kell, hogy adja a 3. helyet a Ferrari finn pilótájának . Az eset egyértelmű volt, a holland pilóta mind a 4 kerékkel jól láthatóan elhagyta a pályát, és ebből előnyt kovácsolva szerezte meg a 3. helyet.

A csapat vezetője Christian Horner azonban nem emiatt volt elégedetlen, hanem mert a hétvége során többen is elhagyták a pályát, de őket mégsem szankcionálták.

Voltak a versenyen még hasonló esetek

A verseny elején Valtteri Bottas sodródott ki Daniel Ricciardo mellett, tempójából nem vett vissza és a köbvetkező kanyarban megelőzte az ausztrált. Hasonló esete volt Verstappennel is, mikor a holland próbálta előzni őt a bukótérre kényszerült, ennek következtében tudott a Red Bull előtt maradni a következő kanyarban. Charlie Whiting versenyigazgató azóta kifejtette miért nem kaptak ezekben az esetekben büntetést a pilóták.

Míg az előző két esetben a a pályaelhagyó a külső íven hagyta el a pályát, kvázi hosszabb utat tett meg, addig Verstappen a belső ív levágásával nyert métereket az előzés során.
Azon lehet vitatkozni, hogy a szélesítés mennyivel számít kisebb előnyszerzésnek, mint a  pálya levágása, de az tény, hogy az FIA a belső íves kanyarlevágások esetében mutat nagyobb következetességet.

A közelmúltban két ilyen esetben is büntetett a szerv. Monzában Jolyon Palmer kapott hasonló szituációban 5 másodperces büntetést, miközben Fernando Alonsoval csatázott. Spában pedig Sergio Perez kapott büntetést a sikán levágásáért. Tehát a FIA most is ugyanúgy büntetett, mint a szezonban eddig mindig ilyen esetekben, csak itt éppen a dobogóért folyt a csata, míg a másik két esetben nem.

Jolyon Palmer monzai pályalevágása
Jolyon Palmer monzai pályalevágása

Ross Brawn emiatt úgy véli, felül kell vizsgálni az FIA döntéshozó rendszerét. „Ha végre lecsillapodnak a kedélyek, érdemes lesz felülvizsgálni az ilyen eseteket valamennyi érintett részvételével, azaz az FIA-val és a csapatokkal. A Forma–1-ben már létezik a videotechnológia, de meg kell vizsgálnunk, hogyan tudnánk kihasználni a pontosabb és következetesebb ítéletek érdekében.” – mondta Brawn.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Alonso: „Én leszek a pilótapiac legfontosabb szereplője!”

A szezon végén rengeteg versenyző szerződése fog lejárni, így komoly pilótakeringő várható. Ennek az eseménysornak [...]

Érdekel
2024: Ebben a versenyben már győzött is Verstappen

Ez pedig nem más, mint a fizetések rangsora. A Red Bull Racing szupersztárja masszívan körözi [...]

Érdekel
A második tesztnapot a Scuderia Ferrari húzta be

Ma délelőtt Bahreinbe beköltözött Las Vegas: Egy csatornafedél okozott kalamajkát, amelynek hatására egy időre fel [...]

Érdekel
Brutális Red Bull fölény az első tesztnap után

A nem Red Bull Racing szurkolókat igencsak hidegzuhanyként érhette az F1-es tesztnapok elős felvonása, hiszen [...]

Érdekel
Alonso: „Soha nem voltam még ilyen jó formában!”

Fernando Alonso egyszerűen nem öregszik! A tesztnapok előtt kijelentette, hogy még soha az életben nem [...]

Érdekel
ITT az új Ferrari: bemutatkozik az SF24

A vörösök visszafogott elvárásokkal, de gyönyörű autóval érkeztek meg igazán 2024-be. Maranellóban az idei célok [...]

Érdekel