A Forma-1-ben szereplő pilóták bizonyos értelemben mindannyian különcnek számítanak. Ebben az érdekes világban azonban léteznek olyanok, akik még a többieken is túltesznek!
Ők a pályán elért különleges eredményeikkel, és/vagy sokkoló és mindenkit váratlanul érő döntéseikkel írták be magukat a sportág történelemkönyvébe. Cikkünkben azt az öt embert szedtük össze, akik a leginkább rászolgáltak a különc jelzőre!

Jack Brabham, a varázsló
Valószínűleg egyszeri és megismételhetetlen marad az, amit az ausztrál pilóta 1966-ban letett az asztalra. Brabham a saját maga által tervezett és megépített autóval lett F1-es világbajnok, ez a modernkor autósport és a Forma-1-es csapatok működését nézve örök rekord marad. A versenyző megjelenése más szempontból is drámai változást hozott a száguldó cirkusz életébe: ő vezette az F1 első farmotoros autóját, amellyel világbajnoki címet, a módosított változattal pedig Indy 500-at nyert. Teljesítményével gyakorlatilag száműzte a ligából az orrmotoros technikákat.
John Surtees, akinek nem volt ki mind a négy kereke
Szinte felfoghatatlan, hogy a Forma-1-be kerülése előtt Surtees már hét világbajnoki címet is (!!) szerzett a MotoGP-ben. Három esztendőn keresztül sem a 350, sem az 500 cc-s mezőnyben nem talált legyőzőre, sőt, még a világ egyik legveszélyesebbnek tartott országúti motorversenyén, az Isle of Man TT-n is diadalmaskodott. Majd, mint aki jól végezte dolgát, átnyergelt négy kerékre, és 1964-ben világbajnok lett a Ferrarival…

Nico Rosberg, a legnagyobb visszavonuló
Rosberg ugyan nem rendelkezik olyan veretes eredménylistával, mint a fentebb említett úriemberek, de egyvalamiben mégis különc. Idáig ő az egyetlen Forma-1-es versenyző, aki a hibridérában képes volt legyőzni Lewis Hamiltont. Majd mikor elfoglalta a neki kijáró trónt, pályája abszolút csúcsán mindenki megdöbbenésére bejelentette a visszavonulását. Többek között ez is az oka annak, hogy bekerült a listánkba.
Fernando Alonso, a jelenkor legnagyobb szakágváltója
Talán nincs is olyan vérbeli Forma-1 drukker, aki ne lenne tisztában Alonso munkásságával. A spanyol olyan dolgokat élt meg az F1-ben, ami manapság elképzelhetetlen lenne. Elég csak azt az ominózus Szingapúri Nagydíjat, vagy egy Renault volánja mögött szerzett két vb címét említeni. Azonban nem csak a Formula-1-ben aratott maradandót: ugyan a tripla korona eléréséért még van hová hajtani, azért így is „leesett neki” két Le Mans és egy Daytona 24 h-s győzelem, egy WEC világbajnoki cím, egy elképesztő Indy 500, valamint Dakar Rally szereplés.

+1 Niki Lauda, és az a bizonyos szarkupac
Ahogy manapság is, úgy mindig hatalmas megtiszteltetés volt a Scuderia Ferrari pilótájának lenni. Erről valószínűleg elfelejthettek szólni Niki Laudának, aki miután először kipróbálta a vörösök csodafegyverét, egyszerűen közölte a mindenható Enzo Ferrarival, hogy az autójuk egy rakás szart nem ér… Ezt sosem fogjuk még egyszer hallani, és nem azért, mert az említett urak már nem élnek.